Colliekompisarna

Alla inlägg den 31 december 2015

Av Marru - 31 december 2015 20:52

  

 



En liten summering på året som gått. Det har väl egentligen inte hänt nåt så märkvärdigt. Vi tävlar på som vanligt. Vågar inte skriva här hur många agilitytävlingar vi varit på i år. Rallylydnadstävlingar har det inte blivit alls lika mycket. Men kände i slutet av sommaren att jag hade tagit på mig alldeles för många domaruppdrag i rallylydnad. Fantasin till nya banor började ta slut.  

 

Lizzie fixade faktiskt 2 nollade lopp i våras, och hon fick nog rentav en pinne i ett av dom. Jag som hade tänkt minska ner hennes tävlande, och så började hon springa snabbare. Men det tog slut vid dessa 2 nollor. Jeri har nollat 3 lopp, och lyckats ta pinne i 2 av dom. En i agility och en i hoppklass. 

 

Rallylydnadsmässigt så har vi inte haft några större framgångar. Lizzie  har tävlat 5 starter, och hon har fått godkänt i 3 av dom. Jeri har startat 5 ggr, och vi har inte klarat godkänt en gång än. Men nästa år fixar vi säkert det. 

 

I somras var vi på collie-SM för första gången. Det vara bara rallylydnad och agility där. Det gick inte så bra där heller. Lizzie hade goda chanser i agilityn. Men så fick hon för sig att ta ett hinder från fel håll vid ett staket. 

 

Vad som annars har hänt, är att vi har blivit bekanta med en liten kille, Felix. Han är 12 år, och vi var från början stödfamilj åt han. Numera är jag med han i skolan. Annars så tränar vi med hundarna och håller på med geocaching. Han har fått börja tävla med Lizzie, så kan jag koncentrera mig på Jeri. Det börjar gå bättre och bättre för han och Lizzie på tävlingarna. I början så spanade Lizzie efter mig hela tiden. Men nu sista vintercupen, så tittade hon inte efter mig alls. Gången innan så stannade hon mitt på banan och tittade på domaren   . Hon har väl inte brytt sig om han på länge. Hennes första agilitystart, då sprang hon ju raka vägen till han. Men efter det tror jag inte hon brytt sig om han alls. 

 

Årets tråkigaste händelse var det då igår när jag var till Ludvika med Farina. Men nu har hon det bra tillsammans med Micki. Idag så gick jag en riktigt lång promenad när jag inte behövde ha dåligt samvete över att Farina var ensam hemma och väntade på oss. 

 

Nu siktar vi mot ett nytt år och nya mål. Massor med agilitytävlingar inplanerade för Jeri. Den första officiella tävlingen har vi redan i mitten av januari, på hemmaklubben. Sen har vi ju Vintercupen, där det är 4 deltävlingar kvar. Lizzies första officiella agilitytävling är i februari. Men på tisdag åker vi till Kistamässan och tävlar i rallylydnad. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards