Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Flocken växer

Av Marru - 10 oktober 2008 20:28

En del har redan fått en varning om att våran flock kommer att växa *S*. Vi har nu fått en ny tjej i gänget. Denna lilla flicka är ingen mindre än Lizzies egen syster, kullsyster. Hon är några timmar äldre än Lizzie. Det har varit bestämt i över en vecka att hon kommer till oss, men vi har inte haft tillfälle och hämta henne förräns idag. Så idag så åkte vi iväg upp till Flästa för att hämta henne. När vi kommer upp till Anja så möts vi som vanligt av överlyckliga hundar som bara skall kramas och pussas. Sen kommer Clara ut och hälsar på och det blir full rulle på en gång. Här testar hon om Micki är en sån kille som det går att få fart på *S*.



Som ni ser så fick hon på sig ett halsband på en gång *S*. Husse skulle ju ut på en liten promenad med henne på en gång. Hon kommer ju bli husses flicka, det blir han som skall träna med henne. Han får börja med att klicka in henne. Det kommer bli nåt nytt för husse också. Han har ju bara sett mig gå omkring med den där klickern. Efter att vi suttit och pratat i ett par timmar så blev det dags för hemfärd för oss. Vi har ett ställe där vi brukar alltid stanna när vi åker uppåt. Perfekt och släppa ut hundarna där så dom får springa av sig, och dricka vatten om de känner för det. Micki han brukar alltid knalla ner i sjön när han dricker. Den här gången så fick han nästan med sig Farina också.


Ja, vi skall väl få en bild på våran nya tjej. Så får jag presentera collieflickan Clara till er :-)



Så nu har vi 2 st blå collietjejer i flocken. Tänk vad snurrig Micki skall bli i huvet med alla dessa söta tjejer runt sig.

 
 
Agneta

Agneta

10 oktober 2008 20:50

Oj då, ni har ju också fått tillökning i fsmiljen... va kul. Är det samma fart på Clara som sin syster Lizzie och halvsyster
Tess, då blir det livat hos er framöver :-))

Önskar er all lycka till med henne. En stor kram till er alla från Agneta o "The Dark Ladies" Tess och Maija

http://www.simplesite.com/beyondbelief

 
Anki Enbom

Anki Enbom

10 oktober 2008 20:51

vad skoj med tillökning i familjen :))
Sännande! Har Lizzy träffat henne sedan de lämnade varandra när de var valpar?
Mailar dig privar imorgon ang videolänk på blogg. Ha nu en sköön fredagskväll
Kraam

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Bodil

Bodil

10 oktober 2008 22:02

Men vad söt hon är lilla Clara, stackars Micki, han får det inte lätt med dessa tjejer.
Önskar dig och hela flocken en fin helg.
Kram från Bodil

http://www.loggboken.info

 
Helén

Helén

10 oktober 2008 22:29

heeij.. guu, så goo hon e, skitsööta tjejen.
Så roligt, nu kan ni ju träna tillsammans du å guuben, skoj.
Tänk om jag fick me min guube på de jag vill, i hundväg iaf...nee, nog e de jag som får fixa de mesta vad hundar gäller å är.
men de e ju tur att de är såå kul.

Hoppas ni får en härlig helg iaf.. krama allal gooa lurvbollar från mej å flocken.. kul me en ny vän i huset..kram helén mfl.

http://helanshala.blogspot.com

 
susannah

susannah

11 oktober 2008 12:18

Nej, men vaf kul! Så jättesöt hon är! STORT lycka till med erat tillskott, TVÅ blå, inte dåligt

Kram och återigen lycka till med den vackra!

Sussi & Erica med flock

http://www.hartwellskennel.com

 
Jill

Jill

11 oktober 2008 13:27

Ja nu har du lite att göra... Men vill man så vill man... Jag har haft tur att ha en snäll gubbe som har sagt Ja till alla mina tre... Kelpien var ganska svår att övertala men det gick ju det med.. Lycka till...

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

Jill

11 oktober 2008 14:41

Bromsen borde kollas då :) :) Ha en trevlig helg och träna i massor på din lediga helg... för nästa är väl den hämska natt helgen va?? Jag skulle ha haft natt nu... Så just nu känns det bra med lite ledigt :)

 
Ingen bild

Katarina

11 oktober 2008 21:28

Grattis till Clara. Vi har tyvärr inte kvar Lexie. Hon flyttade tillbaka till kenneln idag, lördag pga min dåliga hälsa. Har fått hjärtproblem. Vi saknar vår lilla tjej men hon kommer få ett nytt bra hem. Bloggen och hemsidan är nerlagda. Ha det gott. Kram f Katarina (Lexies fd matte)

 
Ingen bild

Sussie och jyckarna tre...

11 oktober 2008 21:31

Halloj! Men så fin hon är, hmn, hur ska man se skillnad på dessa två. Jag tycker hon ser precis ut som Lizzie.... Lycka till!!!

 
Kerstin

Kerstin

12 oktober 2008 00:30

Verkligen en snygging, vilken tur att hon fick komma till er. Har syrrorna träffats nåt sedan koltåldern? Hur kommer dom överens alla? Lycka till i framtiden

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 oktober 2008 12:17

Å wow, vilken snygg tjej (jag är ju väldigt blåsvag............) Grattis till nytillskottet !!

http://www.freewebs.com/solhem

 
Bettan

Bettan

12 oktober 2008 18:15

Waw, ursööt tjej! Kul att nu kan ni båda två träna med var sin. Häftigt!
Oj, men ni kanske kan se skillnad på tjejerna.
Det blir lite jobbigare nu med tre pälsar förstås.
Lycka till i fortsättningen och ha det så kul!


http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards