Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Inbrott

Av Marru - 9 november 2008 11:38

Igår när vi kom till jobbet fick vi höra att det varit inbrott igen. Det är ju bara 2 veckor sen förra gången. Nu hade dom varit där nån gång under natten. De hade den här gången stulit växelautomaten. Vi hade gått förbi där till arbetsplatsen utan att märka att den är borta. Men den är lättare och se när man går från jobbet, för då lyser dom röda siffrorna rakt mot en, men när man går åt andra hållet så lägger man inte märke till den när man går förbi.


Men tycker det börjar kännas lite obehagligt med allt det där. Eftersom vi är dom enda som jobbar 5-skift på hela företaget, och då är vi 3 personer där. Är nån borta så blir vi bara 2. Så på helgerna så är vi alldeles ensamma där. Känns inget roligt att veta att det springer folk där när vi är ensamma där på nätterna. Så det blir och ta med sig ett järnrör när man går nånstans ensam *S*. Såna har vi ju gott om där.


Om 2 veckor är det våran tur att jobba natthelg :-(. Fast idag skall jag iväg och jobba sista eftermiddagsskiftet, sen blir det natt för oss. Fast kom precis på att i framtiden kommer vi vara ensamma alla nätter eftersom dom har minskat ner på skiften pga dåligt med order. Men nästa vecka skall de visst jobba natt på avdelningen bredvid oss.


 
 
Astrid

Astrid

9 november 2008 15:05

Otäckt med inbrott, jag har ju jobbat i en mack som det var inbrott i ofta.
Jaha hos mig är det gubben som är först upp på morgonen och jag får lova att ligga tills han har läst tidningen.
Nagellack :)) kul

http://www.astridla.com

 
Jill

Jill

9 november 2008 16:36

Ja det är ju ingen konst att komma in och ta saker om man vill :( Men tur att det inte har hänt något med personalen :) En så länge...

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

9 november 2008 16:59

Tänk att folk inte ska kunna låta bli andras saker. Och förstörelse är nog det värsta. bra att du laddar med järnrör. Det går åt i dessa tider.Men ni är väl aldrig helt själva va? Roligt att du nappade på listan, Alltid skoj att se vad bloggvännerna skriver. Nu ska jag ut på min sista natt för denna gång. Sköt om dig.
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Cina

Cina

9 november 2008 19:02

Ja inte skulle jag vilja jobba ensam om det springer löst folk på din arbetsplats...usch nej det skulle inte jag våga!

Såg att du undrade över min aänglabilder....jag är med i såå många olika grupper (listor) så dessa har jag samlat på mig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 november 2008 23:48

Blääää... Va otrevligt med en massa inbrott. Hoppas att ni ska slippa bli utsatta när ni är ensama där.
Önskar dig en fin kommande vecka.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

11 november 2008 12:33

Usch så tråkigt med en massa inbrott. Vi hade intrång på min skola där man inte ens tog något bara slog sönder :( Det var hemskt att se. Hoppas att de hittar de där som tycker att det är roligt att gå in på er jobb fast de inte borde.

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards