Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Marru - 10 januari 2009 20:40

Kommer ni ihåg utmaningen jag gjorde för mina grafikvänner i veckan. Den gick ju ut på att dom skulle göra en bild som blev så lik som möjligt min bild. De fick ingen hjälp, bara tuberna och storleken. Sen fick de anstränga sina egna geniknölar för att komma på resten. Det var många som hoppade på den utmaningen, det var kul.


Här hittar ni Utmaningen. Sidan är inte riktigt klar än, har inte länkat den till några andra sidor. Har bara laddat upp den för att alla skall se hur resultatet blev. Hade svårt att bestämma mig för vilken som blev mest likt, men till slut så blev det Ladykatt som jag tyckte hade kommit närmast.

Av Marru - 10 januari 2009 18:59

Idag var vi på rallylydnadstävling i Uppsala. Det var Uppsala hundvänner som hade den. En del tycker att det är en lång väg att åka på en tävling. Men det är så dåligt med rallylydnadstävlingar i våra trakter, så man får ta det som ligger närmast till hands. Ridhuset tävlingen var i var kanonfint, alldeles nybyggt.  Jag tog in Lizzie en tid före så vi provade hur det gick med koncentrationen. Det gick jättebra när vi tränade. Titta vad hon tittar på mig *S*. Fast där tränade vi inte, jag försökte behålla kontakten med henne tills det skulle bli vår tur att gå in. Vi var ju nummer tre i turordningen.



Ja, så var det med den kontakten- Sen blev det våran tur att gå in på banan, och där försvann den kontakten. Hon var helt ointresserad av vad jag höll på med, nosa på backen, skyltarna och konerna. Jag fick locka och pocka för att få henne med mig. Jag var alldeles genomsvettig när vi äntligen kom i mål. Nånting som är positivt, domaren hade skrivit i protokollet "bra positivitet från föraren". I slutändan så hade vi 53 poäng kvar av 100.



Men man kan kanske inte begära så mycket, det var ju bara våran andra tävling. Andra gången vi var i ridhus också. Men nu när jag vet att det är ridhusträning den här vintern tänker jag åka dit fler gånger och träna. Då hoppas jag att nästa tävling går bättre. Jag skulle också behöva skylthållare så att hon vänjer sig vid dom också. Koner har jag ju redan hemma.




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards