Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Grafikträff!

Av Marru - 6 juni 2009 23:50

Idag har jag varit till Västerås och träffat några av mina kompisar i Målarboden. Sätter inga bilder på bloggen för jag vet att en del inte vill vara med här, bla jag *S*. Men ni kan besöka deras bloggar, nästan alla som var med har en egen blogg. Det är bara Pia som var med på träffen som inte har nån. Hon bor i Västerås så hon hade inte långt att åka. Själva träffen hade vi hos Kerstin, det blir den sista i Västerås för snart kommer hon att flytta. Kerstin hittar ni här.


Sen nästa har vi Airi, hon kommer från Sura och har blivit drabbad av sjukdomen Hundus Idiotus. Hon kanske har lite svårt att erkänna det, men i vissa fall känns det som om hon är hårdare drabbad än jag. Hon har en blogg där det inte händer så mycket, sen har hon en till där det händer desto mer, och den hittar ni här.


Sen har vi Mailis från Köping som är en glad pensionär med många strängar på sin lyra. Hon hade gjort en kanongod laxlåda, lite lik den som jag brukar göra. Till efterrätt blev det nån sorts blåbärspaj, du får väl rätta mig om det inte heter så. Henne hittar du här.


Sen har vi Gunilla som kommer ända från Örebro. Hon kom med tåg till Västerås. Hon har däremot blivit drabbad av, skall vi säga att det heter Kattus Idiotus. Henne hittar ni här.


Vi satt och pratade om hundar, grafik och allt annat mellan himmel och jord. När vi hade suttit ett tag och smält den goda maten och efterrätten så blev det dags för kaffe och en underbart god jordgubbstårta. Fyyyy på er, jag som tänkte gå ner 7 kg till mitten av juli. Det blir tufft det nu *S*. Efter det så blev det dags för dom obligatoriska LBD bilderna. Man måste ju visa dom andra i gruppen hur kul vi har haft det så att de blir riktigt avundsjuka.

 
 
Ingen bild

Viktoria

7 juni 2009 03:51

Jaha, det har ni då lyckats med,att göra mig riktigt avundsjuk som vanligt:-)
Önskar att jag varit med! Riktigt kul att se på bilderna och vilken smarrig tårta:-)

 
love

love

7 juni 2009 09:45

Vad fin blogg du har!

http://aik-.bloggagratis.se

 
Köpings-Mailis

Köpings-Mailis

7 juni 2009 11:39

Gud så trött jag var igår kväll Marketta!
Kan det vara av allt skratt?Nästa träff tar vi i Söderbärke,för kan du åka så lånt så kan vi det med!Tack för din vänskap på nätet.Tack för beskrivningen till bloggen.
Nu ska jag ut och gräva ner "Finska Rosen"jag fick av Airi.Igår var det hon som var retstickan av oss.
Kramis Mailis!

http://kopings-mailis.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

7 juni 2009 15:17

Låter som om ni hade trevligt som vanligt. Själv firade jag min son på hans 28 årsdag.
Det var ju i och för sig trevligt det åxå.
Hade varit roligt att träffa er, men det får bli en annan gång
Kram // Pia

http://lapia.bloggagratis.se

 
Klara

Klara

7 juni 2009 15:56

Tack så mycket!! Visst är det roligt med tikar?! ;)Skämt å sido, det är smällar man får ta. Men snart är det slut på löpandet, så då blir det ut och tävla. Har Ni någon tävling innan midsommar?
Kram

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
Gunilla

Gunilla

7 juni 2009 18:34

Oj, jag glömde visst vissa saker här, med att fylla i med mera, så jag får göra om alltihop.

Sa just så här:
att "Kattus Idiotus" var ett bra namn :))
Visst hade vi trevligt hemma hos Kerstin, även om regnet "hängde" över oss.

Ska skriva lite om det på min blogg oxå.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Klara igen

Klara igen

7 juni 2009 19:00

Ja sommaren har verlkligen varit frånvarande :( Förutom förra helgen som var kanon. Får hålla tummarna att det går bra nästa helg. Kanske ska dit, får se vad det blir... Kram

http://www.klarashundar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards