Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Börjar bli livat!

Av Marru - 12 februari 2013 21:18

Det börjar bli liv i luckan igen. Ett par lugna kvällar blir det alla fall denna vecka. Igår var jag till Hallsta på ett möte om agilityns framtid. Vi skulle ta ställning till ett förslag som inte sa så mycket. Jag åkte dit med våran klubbordförande. På vägen dit så kom det 2 plogbilar från Västeråshållet. Vet inte om de tänkte vända och åka tillbaka, men alla fall så var den andra plogen på väg på våran sida. Den kom över så pass mycket att vi fick väja åt sidan. Men det gick bra alla fall, fast man vart rädd. 

 

Idag var jag ganska trött på eftermiddagen. Förmiddagen går bra för då är det praktiskt. Jag håller på med mitt skruvstycke. Har börjat med en ny bit där. Det är ju många smådelar som skall till innan det blir klart. Men jag blir fortfarande lika imponerad när jag ser nån del på  ritningen och står och funderar över hur sjutton skall man fixa till det där. Sen visar det sig att det är ju hur enkelt som helst. Sen på eftermiddagen så började jag med matte. Pytaghoras sats, jösses vad länge sen det var man räknade nåt sånt. Tror inte det gick nå bra heller då. Fast nu tror jag att jag börjar få kläm på den biten. Imorgon skall jag börja med trigometri. Vi får väl se hur det går med den biten. Fast kommer ihåg när jag gick och läste på Komvux att  tex ekvationerna som jag tyckte var kanonsvåra när jag gick i skolan var mycket lättare på Komvux. Det är nästan så att det är kul med matte. Eller egentligen så är väl det att man klarar av nåt som man inte trodde att man skulle fixa som gör att det blir kul 

 
 
Gunilla

Gunilla

12 februari 2013 23:07

Ekvation fick vi lära oss att räkna lite i skolan oxå, MEN nu vet jag inte om jag skulle klara det. Tyckte på den tiden, att det var ganska kul och lätt sätt att räkna iaf.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

13 februari 2013 22:19

Glömde att säga på min blogg, att jag hade ju en jättefin teddybjörn oxå, men den lyckades mammma kasta/ge bort i ngt obevakat ögonblick :(
Den var oxå så fin, så det är synd att jag inte har den kvar :(
Tur om sagt, att jag kunde behålla min docka kvar iaf.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards