Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Marru - 13 oktober 2014 23:30

Vi har av och till haft problem med tv:n. Ja, eller det är väl inte själva tv:n utan routern eller vad dom nu kallar den för. Ibland så börjar det bara hacka mitt i ett program. Men nu har det varit lugnt ett tag. Fram till förra veckan. Det började ungefär samma tid varje kväll när det gjorde så. Till slut så ringde jag till Telia i fredags. Fick lite anvisningar på telefon hur jag skulle göra en systemåterställning. Ja, så började tv:n och fungera bra igen. Sen kom maken hem och skulle ringa med hemtelefonen. Så då fungerar inte den istället. Vi hade samma sak förut en gång. När tv:n fungerade så fungerade inte telefonen, eller tvärtom. Men det fixade dom också från Telia. 

 

Tänk om man kunde göra likadant med bilen. Man ringer till Volvo när det blir nåt fel, och det fixar felet på datorn hos dem, fast bilen står hemma   . Men nu har alla fall tv:n fungerat bra. Ända till ikväll. 

 

Maken sa åt mig förra veckan att det är det där promenadbandet som ställer till det. Jag tänkte för mig själv att nu har det väl snurrat runt i skallen på han. Jag har ju bestämt mig för att försöka bättra på konditionen inför nästa sommar, så jag har börjat gå på den några gånger i veckan. Så efter den där Kockkampen eller vad det heter på tv så gick jag ner för att gå en halvtimme. Hmmmm.....bara nån minut efter det så börjar tv:n krångla igen   . Tv:n står på övervånignen, routern också. Men telefonjacket är nere i hallen, och där står promenadbandet också. När vi bodde i Söderbärke så hade vi aldrig några problem. Beror kanske på att vi hade fiber där. Men här har vi allt via telefonjacket. 

 

Så jag får väl ge mig. Det är promenadbandet som stör tv:n. Konstigt att det inte stör uppkopplingen. Vi får bära upp bandet på övervåningen imorgon så får vi prova om det blir likadant när den är här uppe.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards