Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Marru - 9 oktober 2014 23:57

Jag ville egentligen gå en långpromenad med hundarna idag. Men det var tydligen inte riktigt läge för det. Jag håller på och funderar vilket är värst. Ha på sig en vanlig jacka, och bli blöt utifrån och in. Eller ha på sig en regnjacka eller nåt liknande och bli blöt innifrån och ut. Måste nog erkänna att det sistnämnda är jobbigast. Vet med mig att jag nästan får panik när jag har på mig en jacka och börjar svettas när jag är ute och går. Känner mig nästan instängd, och börjar öppna dragkedjor och kavla upp ärmar för att få kall luft mot huden.  Ja, så idag regnade det alltså på morgonen när jag gick ut med hundarna. Så promenaden blev i nte så väldigt lång.

 

Men vi hade tur. Ikväll när vi skulle träna så hade det slutat och regna. Det var riktigt soligt när jag åkte till Fagersta. Skulle åka till fotvårdaren före träningen. Nu börjar det ju nästan kännas bra när man är där. Jag gick ju hos fotvårdare regelbundet förut. Började med det när jag jobbade i Virsbo. Fick ju såna förhårdnader på lilltån av skyddskorna att det till slut gjorde ont att ta på sig ett par vanliga skor tom. Men sen så hade jag ju mitt haveri med stortån, och tappade nageln. Två gånger tom. Men efter första gången så ringde jag till henne och sa att jag kommer inte på ett tag, att hon skulle inte få röra min stortå   . Så det gick ett par år. Efter andra smällen på tån så väntade jag tills nageln hade växt ut lite innan jag ringde till henne. Trodde att det kanske hjälpa mot den obehagliga känslan i stortån, särskilt när jag kör bil. Det känns som om nån drar åt ett snöre runt stortån. Men det hjälpte ju inte. Men det visade sig att jag hade fått nageltrång. Första gången hon började greja med det så gjorde det så ont så jag satt nästan och grinade i stolen. Men den här gången så kom jag ganska lindrigt undan. 

 

Ikväll så gjorde vi en nybörjarbana. Vi har ju bestämt och köra med banträning varannan vecka. Kan ju inte bara köra kortbanor, för hundarna måste ju också träna på uthållighet. Dom som inte vill köra på en hel bana, kan dela upp den i korta bitar om dom känner för det. Jag gick först med Lizzie och hon gick ganska bra. Lät inte så hemskt mycket, inte som hon brukar. Men jag måste jobba lite med hennes följsamhet. Den kunde vara lite bättre. Jeri tog ju ut sist av alla. Tänkte ifall det kommer ta lång tid för oss, eller kanske vi inte ens kunde gå hela banan. Det var väldigt mycket nos i backen. Men det fanns tillfällen när han följde mig riktigt bra, som tex i spiralen. Då gick han och hade kontakt med mig. Det finns nog hopp om han. Men vi måste få upp nosen på han. Jag hade visserligen glömt bort att en klubbkompis tik löper. Nu hade hon kommit i höglöp tom. Men jag tror inte det hade gjort nån större skillnad om vi gått före dom. Han hade nog gått och nosat i backen alla fall, precis som han gjorde nu när vi gick efter dom. 

 

Nästa vecka bestämde vi göra kortbanor med svängar och sidbyten, och vi skall träna dom i olika tempon. Och på båda sidor. Det är nåt man är väldigt dålig på och träna. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards