Colliekompisarna

Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Marru - 17 oktober 2014 23:36

Så var det fredag igen. En fördel med att veckorna går så fort är väl att man kan hoppas att vintern också är över fort. Vädret såg ganska hyfsat ut idag, så det blev en extra lång promenad. Hemmifrån, över Moga till Heros och till vår nya fina badplats. Tycker det hade räckt med att dom rusta upp det. Börja värma upp vattnet några grader känns ju lite meningslöst. Därifrån tog vi gångbanan mot hamnen. Sen vidare mot centrum. Tänkte gå nedanför Ica Pilen förbi Folkets Hus. Men nedanför Ica Pilen stod det en amstaff bunden i ett räcke, och den lät inte alls trevlig. Så jag vågade inte ta risken att gå förbi där. Såg ju inte om hur den satt fast. Hade lika gärna kunnat slita sig loss. Så vi tog vägen över parkeringen och torget. Men vilken samling det var på torget. Sällan man ser så mycket folk där samtidigt. Potatisförsäljaren var där, och hade en lång kö. Sen gick vi förbi skolan och hem.

 

         

 

Idag så försökte jag mig på ett spår med Jeri igen. Det gick inte så där väldigt bra den här gången heller. Men om jag envisas så ger det väl sig till slut. Men det är inge roligt och hålla på med ensam, och har ju ingen jag kan vara ute i skogen med och lägga spår. En av anledningarna jag inte håller på med sök heller. Hur skall det gå ensam???? Efter det blev det den vanliga fredagsstädningen. 

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards