Colliekompisarna

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Marru - 7 oktober 2014 23:30

Nu kan man då verkligen säga att hösten är här på allvar. Regnar, blåser och är allmänt ruggigt. Tur att jag gick en riktigt lång promenad igår. För idag hade man då ingen lust till nåt sånt. Småduggade när jag gick i morse. Man har inte lust att göra nånting alls när man tittar ut. Inte ens hundarna vill vara ute. Men det är bra, då är dom inne lite mer och vilar upp sig istället. 

 

Var på agilityträning ikväll. Men det blev inte mycket träning idag. Han är en i en besvärlig ålder killen. Det började på en gång när jag tog ut han från bilen. Det enda han gjorde var och spanade in alla hundar och gick absolut inte få nån kontakt alls med han. Så då fick han gå till bilen igen och lugna ner sig lite.  När jag tog ut han igen, så var han lite lugnare, till en början. 

 

Det var 2 olika kombinationer uppbyggda. En från en bana från lördagens tävling. Sen en bana från när vi var i Västerås och tävlade. Jag fick han och springa på den ena banan. Det gick ju inte riktigt rätt, och jag hade tänkt prova en gång till med han. Men när jag höll på och lekte med han efter att vi sprungit den banan lite på vårt eget vis, så fick han ju syn på andra hundar. Så drog han igen. Fick fatt han, och han fick lugna ner sig. Sen försökte vi på den andra kombinationen istället. Det gick bra i 2-3 hinder. Så fick han syn på en hund som höll på och träna gungan en bit bort. Dit skulle han bara. Så det blev bilen resten av kvällen för unga herrn. 

Av Marru - 7 oktober 2014 00:16

Idag bestämde jag mig för att i tar den extra långa promenaden. Det var väl tur det, för dom lovar sämre väder. Skall visst regna redan imorgon. Nu gick vi hälsospåret ända till slutet. Den börjar ju strax nedanför oss. Det är en trevlig slinga med många backar. Tyvärr är det väldigt mycket folk som går där, till skillnad från spåret i Söderbärke. Så jag vågar inte ha hundarna lösa där som jag hade i Söderbärke. Det finns inte många ställen och gå på här där man kan ha hundarna lösa. Det är lite tråkigt. 

 

Sen var jag med mamma till Ludvika. Hon ville åka och handla nån annanstans än hemma. Först var vi till Willys och handlade mat. Sen åkte vi upp till Rusta och kolla om de är klara med sitt där. De håller ju på och bygger om där inne. Hittade lyktor och hänga upp på ampeln på framsidan. Fleecefiltar också, för att kunna fläta flätor till Jeri. Efter det åkte vi till Dollar store. De har en sorts hundgodis där som Jeri gillar. Det är ju lite svårt att hitta nåt han gillar. Men den brukar han ta, och sen levergodiset som jag gör själv. Sen så klart så köpte vi oljeljus och ha till kyrkogården.

 

Hade tänkt ta en cache vid golfbanan på väg hem från Ludvika. Men dom där tokiga golfarna är där fortfarande och slår på sina bollar. Jag tog ju en cache på morgonpromenaden, så det är väl inte nån större fara. Det finns en utmaning, en cache som man får logga när man tagit 2 st cacher varje dag under ett kalenderår. Det behöver inte vara under ett och samma år. Det finns också en där man skall ta en cache varje dag, och de behöver inte vara heller vara samma år. Jag har många luckor att fylla. Men jag har alla fall 2 för den 6 oktober. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards