Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Marru - 14 oktober 2014 23:53

Då kom då den dagen vi i Fagersta Kennelklubb inte längtar efter. Flytta träningarna till hallen i Norberg. Vi trivs ju så bra vid klubben i Semla. Men nu har det tydligen blivit alldeles för blött för att vara där. Sen börjar det ju bli mörkt ganska tidigt. Vi trivs ju så bra i Semla där vi har klubbstugan. Det har varit en bra sommar där. 

 

Vi hade nybörjarträning idag. Men eftersom jag inte vill åka till Norberg 3 ggr i veckan, så tar jag med mig Lizzie. Nybörjarträningen blir perfekt för henne, för jag vill ju inte hålla på med en massa svåra kombinationer med henne. Hon skall träna lätt för att få upp fart. Förhoppningsvis så får hon upp fart. Hon sprang på ganska bra idag, när hon fick sitta i bilen och vänta när jag körde med Jeri. Jeri då, ja han är ett kapitel för sig. Han gjorde inget annat än tittade på vart alla lekkamrater är. Banan från söndagens tävling stor ju kvar. Så jag körde en raksträcka med han där. Han följde med mig bra där. 3 hopp och A-hinder, sen lite lek.  Tog en sväng med Lizzie på banan också och hon sprang på ganska bra. Efter det så gjorde vi en liten hoppkombination. Jag har ju beställt en bok som heter Grunden är grunden. Där finns det bra övningar för nybörjarhundar. Vi gjorde en hoppkombination med 3 hopphinder som stod i en triangel, som man kunde köra 5 varianter på.  Första kombinationen så drog han ju iväg nästan direkt. Men till slut så kunde vi köra den. Nästa var ju nästan likadan som första, fart tvärtom. Den gick bättre. Berodde kanske på att den kändes bättre för mig. Den sista vändan så gjorde han en lov, men jag fick tillbaka han och vi körde klart. Sen fick han gå och lägga sig i bilen.

 

Tog in Lizzie och körde en vända till med henne på banan från söndagen. Sen tog jag några vändor med henne på hoppkombinationen. Efter att vi tränat så blev det fika. När vi var klara med det så blev det en kort promenad i mörkret. Har ju en klubbkompis som precis börjat med geocaching, och hon var sugen på att ta sin första cache. Det finns ju en i närheten, så jag följde med henne. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards