Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Marru - 6 december 2014 23:54

Dags för andra Vintercupen idag. 3 gånger hoppklass. Det var lite ovisst om jag skulle kunna tävla med Lizzie. Hon var lite dålig i början av veckan. Fortfarande igår så ville hon inte äta. Undrar om hon kan vara på väg och börja löpa, eller kan det ha och göra med att hon råkade sno Jeris mat tidigare i veckan. Hon hade först ätit sin egen mat. Flickorna får Bravo. När dom ätit fick flickorna gå ner. Sen gav jag Jeri mat, men lät den stå framme för jag tänkte att han kanske behövde lite tid för att komma över Farina. Att han skulle äta när hon inte varit i närheten på ett tag. Men sen glömde jag bort maten, och såg Lizzie stod i trappan och ville upp. Så jag släppte upp henne och gick och tittade på tv. Sen när jag tittade ifall Jeri var och åt, då kom jag på. Just ja, jag har släppt in matvraket Lizzie och Jeris mat står på golvet.. Japp, jag såg en grå (blå   ) rumpa, vid Jeris matskål. När jag kom ihåg det, så hade hon ju redan hunnit glufsa i sig allt. Ungefär ett halv kilo Klass, plus lite Vom och Hundemat. Så för det första så fick hon i sig en aning för mycket mat + att hon fick i sig 2 helt olika mot vad hon äter normalt. 

 

Jag och Jeri och först till Norberg, och maken skulle komma senare med Lizzie. Han hade visst gett dom mat på morgonen, och haft flickorna ute. Då hade Lizzie både ätit och sprungit ute och busat med dom andra två. Så vi kom fram till att hon fixar och springa några lopp idag. 

 

Första loppet med Lizzie gick ganska bra. Hon hade bra fart, och vi nollade oss. Men tidsfel fick vi ju som vanligt, med drygt 6 sek. Det var vårt bästa lopp. Hon kom på 12:e plats. Sen skulle jag springa med Jeri. Just det, jag skulle springa med han men han skulle inte springa med. Tänkte han. Jag kopplade loss han, han satt ner. Men när jag började gå ifrån han, så såg han domaren. Oj, en människa som jag bara måste hälsa på. Oj där finns det fler roliga människor. Sen sprang han till sekretariatet. in under bordet. Han trassla in sig i en sladd. Men jag tog in han på banan igen, och tog några hinder och sen sprang vi ut. 

 

Nästa lopp var Lizzie först ut igen. Hon gick bra, men vid ett tillfälle var jag lite för snabb, och då sprang hon förbi hopphindret hon skulle ta. Så vi fick en vägran där och tiden gick. Vi slutade på 25:e plats i det loppet. Jeri fick göra ett till försök idag. Jag försökte få kontakt med han i början, men det är inte lätt med allt intressant runt omkring. Men vi kom igång alla fall. Han tog dom 2 första hindren, tunneln, och tredje hoppet. Men sen blev det lite för avancerat för herrn och så sprang han fram till domaren igen. Ok, men det var mer än vad vi klarat av hittills. Efter det så fick Jeri åka hem med husse. Men jag funderar på om vi skall testa 3 lopp nästa Vintercup. Men före det så har vi en inofficiell tävling efter jul. 

 

Tredje loppet så kändes Lizzie lite seg. Ja, det är väl inte så konstigt kanske. Troligen löp på gång, och att hon har ätit lite för mycket under veckan   . Sen blev det en ganska lång dag, trots att hon kom senare med husse. Det var ju alla fall över 300 starter idag. Vi tog oss runt felfritt, men med ganska mycket tidsfel. 23:e plats i det loppet. 

 

Men nu verkar Farinas löp vara klart, så inatt skall jag sova i min egen säng.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards