Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 december 2014

Av Marru - 27 december 2014 23:59

Idag har Jeri och jag varit på agilitykurs igen. Återigen var det Annica Aller som drillade oss på banan. Kontaktfält skulle vi jobba med idag. Och att hunden skulle springa ända ner. Inget stanna i nerfarten, utan springa ända ner och vidare till nästa hinder. Började som vanligt med kortare variant, och sen lades det på hinder varefter för att till slut ha en hel bana. Jag började likadant som förra gången. Med leksaken, fast nu hade jag ju fått tips av Annica hur jag skulle göra. Att jag skulle ha leksaken och locka han med den, för att han skulle tycka att det var roligare och göra som jag vill istället för att springa till alla dessa kompisar som finns i närheten. Mellan alla kontaktfält så hade vi en tunnel. Ett par hopp var det också med. Så vi började med hopp, balans, tunnel, A-hinder, hopp och en tunnel. Det gick ganska bra, några småå missar med ett kontaktfält. Denna körde vi 3 gånger. Till nästa lades det till en gång till på A-hindret och tunnel. 3 ggr på det också. Men den här gången kändes han lite segare. Jag sa åt Annica att han kan väl inte redan vara trött. Hon tyckte också att det var konstigt. Så hon tyckte jag skulle prova godis nästa gång. Men jag sa att jag har en ny leksak i ryggan. 

 

Till tredje gången så hade det lagts på en gunga, hopp, tunnel. Jag tog den nya leksaken i fickan. Han har bara fått känna på den lite tidigare. Med den fick han upp farten. Så nästa vända skulle jag pipa med den när han skulle in i tunnel, för han hade inte riktigt drag på dom. Det gick ju skapligt. Ibland hann jag inte med pipet, för jag hittade den inte alla gånger, ibland var jag bara sen med den. 

 

Sen la vi på resten av hindrena. A-hindret, tunnel, balans och hopp. Vid det här laget började jag känna mig ganska mör. Tittade på klockan, och tänkte att nu är det inte lång stund kvar, trodde jag. Det var ju 2 timmar kvar. Alltså skulle jag hinna springa mycket till. Det var bara och bita ihop. Nu började man se på Jeri att nu springer han med det sista krafterna han har. Det allra sista loppet så ville han inte upp på balansen. Så jag var tvungen att locka han över för att han inte skulle få för sig senare att det var nåt farligt med den. Vi hade ju gått över till godis när vi såg att han blev för trött för att leka mellan varven. Men nu gick det inte ens att locka med godis. Så då tog jag en chansning och tog fram leksaken, och helt plötsligt så fick han lite mer energi och vi tog balansen och hoppet. Sen var vi klara för den här gången.

 

Imorgon var det tänkt att vi skulle åka till uppfödaren och valla. Men det är så pass kallt ute, så det ställdes in. Så imorgon så kommer vi bara vila och njuta av tillvaron.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards