Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Vintercupen slut!

Av Marru - 7 mars 2015 22:55

Då är vinterns sista Vintercup avklarad. Trevliga banor var det igen. Domare var återigen domaraspiranten som dömt hela Vintercupen, men den här gången var han riktig domare. Han fixade ju sin examination under förra tävlingen. 

 

Idag var Lizzie först ut i alla 3 loppen. Hon hade ganska bra fart i det första loppet. Men det blev lite strul vid slalomet så hon fick en femma där. Hade ju varit roligt och se tiden ifall man hade sluppit det där strulet. Men hon kom alla fall på 3:e plats. Jeri då. När vi började tävla så sa alla att kör så rakt som möjligt. Utan nåt att ta hinder från fel håll eller så för det kan han ju inte. Vadå inte kan ta hinder från fel håll. Han är jättebra på att ta hinder från fel håll, särskilt när dom inte skall tas från fel håll   . Så vi diskade oss direkt i början i det loppet.

 

Andra loppet med Lizzie. Det kändes inte riktigt som om hon hade fart. Känns som om jag också tappar farten när hon inte har den. På slutet var jag lite less efter att försökt jaga på henne att jag struntade lite i hur hon tog hindrena på slutet, så hon hoppade från fel sida. Och vi diskade oss. Jeri tänkte jag jobba lite extra hårt med att vi skulle klara oss runt. Denna bana var lite kinkig. Men på nåt vänster så tog vi oss runt. Han kom i sin tur på 8:e plats i det loppet. 

 

Den tredje banan var den roligaste av alla. Det var mycket raka sträckor, bara och springa på. Jag försökte jaga på Lizzie som vanligt. Ja, det gick väl som det gick. Tror vi inte fick nå hinderfel där. Vi kom på 11:e plats i det loppet. Sen har vi Jeri. Den här banan tänkte jag skulle passa bra för han. Det gick ju bra dom 6 första hindrena. Sen var det ett hinder som skulle tas från fel håll. Men han sprang förbi den på baksidan. Men jag fick över han på rätt sida igen. Men då sprang han åt andra hållet istället. Men till slut så fick jag han och hoppa från rätt håll. Sen var det en bra sträcka igen. Tänkte inte på hur han tog slalomet i dom tidigare loppen. Men i det här loppet så gick det kanonbra. Han hade ju felfria slalom i dom tidigare. Men kommer ihåg att jag tänkte när han tog slalomet att det gjorde han snyggt nu. Vi kom på 12:e plats i det loppet.

 

Mitt mål var ju att vi skall komma runt en gång innan Vintercupen var slut. Det målet har vi nått med råge. Redan på fjärde tävlingen så kom vi ju runt. Visserligen diskade vi oss i alla 3 loppen pga han hoppade hindret från fel håll. Men han tog banan som det skulle både före och efter dom disken. För det enda han gjorde på dom 3 banorna var att ta ett hopphinder från fel håll. Förra tävlingen så tog han ju sitt första resultat, och placerade sig tom före Lizzie. Idag tog han då 2 resultat. I hela Vintercupen så fick Lizzie 37 poäng och Jeri 6. Ok, inte på topp. Men jag är glad bara för ett poäng.

 

Vad som gjorde mig lite mindre glad var det här. Men lite får man väl stå ut med. 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards