Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Tränat!

Av Marru - 8 maj 2010 23:04

Eftersom vi inte kom iväg på nån tävling den här helgen heller så plockade jag fram hopphindrena vi köpte på Rusta förra sommaren. Gjorde lite olika hoppbanor. Började med Lizzie först. Använde bla snörboll och godisskål för att få drag på hopphindrena. Sen blev det lite staket plus lite annat. Tränade också lite rallylydnadsmoment och lite lydnadsmoment. Sen blev det en hel del bus och lek.

 

Sen tog jag ut Micki, där koncentrerade vi oss på att hoppa över hindrena utan att riva. Provade lite handling också. Sen lekte vi med snörbollen. Till sist tog jag ut Farina, och hon fick också hoppa lite, men inte alls lika mycket som dom andra. Vi lekte också med snörbollen en liten stund.

 

Clara fick vara eftersom hon inte visat nån vilja att hoppa än. Efter det tog jag ett par hundar till Smedjebacken. Tog med mig lite tårta till mamma samtidigt jag hämtade hem lite hundmat. Glömde ju det förra gången jag var dit.

 

Nu tänker jag börja läsa på lite om webbdesign, har en idé hur jag vill att man hemsida för hundarna skall se ut. Men inte kunskapen att få till det. Så nu skall jag börja läsa, lite i taget så till slut så kanske jag får till det.

 

Fast först måste jag gå en bloggrunda, sen måste jag göra min nästa Winni-lektion. Det var nåt med skuggor.

 
 
Ingen bild

Sussie & jyckarna tre

9 maj 2010 08:20

Full fart där hemma ;), spännande och se vad du tänkt om din hemsida, är så imponerad av vad du kan åstadkomma med dina fina bilder du gör. Hoppas du får till det. Ska nog maila över ett kort på mina tre som du kan få fixa till.... :) Ha en fortsatt skön helg vi som får abstinens av att inte få tävla..... Jag har varit upptagen av annat.... men vi kommer väl igen eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards