Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Marru - 24 februari 2011 00:32

Oj, vad tiden rusar på, nästan en vecka sen jag skrivit sen sist. Det får nog bli skärpning på den fronten. Idag fick då mamma komma hem till slut. I fredags var det ju sagt att på tisdag, men så hade dom tagit prov på måndagen och då hade PK-värdet varit lite för högt så hon fick stanna en dag extra. Men idag då strax efter lunch så kom hon. Jag hade åkt till henne lite tidigare för hemtjänsten skulle komma och byta ut larmet hon har hemma, eftersom den gamla inte fungerade. Så nu har hon ett som fungerar, och som är testat att den fungerar.  Under tiden jag väntade på dom som roade jag mig med att gräva fram en av våra bilar som har stått där över vintern. Kom ju alla fall halvvägs innan dom kom med larmet.


Under tiden dom höll på med det så hör jag att det ringer på dörren, och där stod föraren från färdtjänst, då kom mamma hem till slut då. Men jag vart riktigt imponerad över att hon med färdtjänsten hade backat sin bil upp till garaget. Mamma fick ju göra ett hembesök igår, då fick hon åka med sjukgymnasten och arbetsterapeuten från lasarettet, och dom tog sig inte upp för backen framlänges en gång   .


Efter många års erfarenhet så kan jag säga att man behöver rejält med fart för att ta sig upp där, och möter man en bil precis när man skall svänga är det kört. Kommer inte ihåg hur många gånger jag svurit över den där backen.

När vi vart ensamma i hallen så frågade jag mamma vad hon tänkte göra idag, sova eller titta på tv   . Hemtjänsten hann knappt åka iväg förrän hon gick in i vardagsrummet och satt sig i sin gungstol och slog på tv:n. Men den behövde ju uppgraderas och det kunde ju ta hur lång tid som helst, så jag fick övertala henne att vi går till köket och fikar en stund. Men så fort det var klart, och hon hade kollat den viktigaste posten så var det vardagsrummet igen   . Efter ett par timmar så åkte jag hem. När jag senare ringde till henne så satt hon och tittade fortfarande på tv.


När jag hade ätit så åkte Lizzie och jag på agilityträning. Brukar bara ta med henne ifall det är kallt ute. Vill inte ha nån hund som sitter i bilen när det är så kallt, som jag får ha ifall jag tar med mig Clara också. Då sitter ju alltid den som inte är inne och tränar i bilen. Dagens träning bestod mycket av handling, träning av diverse byten. Prova sig fram vilket byte passar för oss där, det är ju inte sagt att alla passar alla. Alla hundar är ju olika.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards