Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Vintercup del 5!

Av Marru - 3 februari 2013 19:47

Vi vaknade till en härlig dag idag, och en agilitytävling hade vi framför oss. Jag funderade lite hur jag skulle göra, men så bestämde jag mig för att gå morgonpromenaden hemma med systrarna innan vi åker. Måste ju alla fall hämta bilen från garaget, så då kunde jag ta den när jag var på väg hem med tjejerna. Man har ju en del grejer och släpa på när man åker iväg. Täcken, ryggsäck mm. 

 

I Norberg så var det samma personer som vanligt på våra Vintercupstävlingar. Förra gången så hade vi en del nya, ända från Tierp. Men inte idag. Det var agilityklass x 3 på schemat idag. I första loppet hade Lizzie en tidig start, och Clara som fick följa med en sen. Jag var lite orolig över hur det skulle gå idag. Hur jag skulle orka springa, och hur mycket jag skulle börja hosta. Lizzie gick väldigt bra idag, hon tog tom slalomet som hon skulle. Men vi fick 5 fel på ett kontaktfält. Jag vart förresten lite fundersam efter banan om jag gjort rätt. Kändes lite konstigt att ta balansen 2 ggr. Men det gick bra ändå. Vi kom på 10:e plats i det loppet.

 

Sen vart det Claras tur. Dom två första hopphindrena gick bra, sen in i en böjd tunnel. Sen stod det 2 hopphinder framför den böjda tunneln. Hon skulle hoppa över den ena, och där står jag och väntar på att hon skall komma ut från tunneln. Jag står med näsan mot det hoppet, och tittar på henne när hon kommer ut ur tunneln, och visar på det hopphindret. Clara tittar knappt mot mig utan springer mot det andra hopphindret. Jag står där och ropar på henne. Men hon hade visst knäck i lurarna idag. Det enda jag kunde säga åt henne var "hur tänkte du nu"   . Ja, vi sprang väl runt banan i alla fall.

 

Nästa lopp var Clara först ut, och det var samma start som i det förra. Så nu tänkte jag att nu skall hon inte ta fel hopp. Så jag stod närmare tunneln och tog emot henne, och det gick bra. Men i ena änden av hallen så stod det en till böjd tunnel också. Man skulle hoppa över ett hopp, in i tunneln, sen slalom och över samma hopp igen. Men den gången skulle man in i den andra ingången. Men inte Clara inte. Hon tänkte säkert " jag gick i den där andra ingången förra gången, och du verkade nöjd med det, så jag kör på samma igen"   . Så där får man stå som en idiot igen. Jaja, det gick som det gick det där.

 

Sen var det dags för Lizzie.  Början gick bra, men vad gör hon då. När hon kommer ut från tunneln i början så får hon syn på hinderfixaren som sitter på en stol efter väggen. För det första har inte Lizzie sprungit till en hinderfixare på år och dar. För det andra var det en person som vi inte träffat på så ofta eftersom hon gått i skola på annan ort och bara varit och tränat på loven. Men hon trodde att Lizzie kanske kände doften efter nåt hon ätit precis innan. Så vi fick 5 fel där också. Men annars så gick allt bra. Lizzie kom på 13:e plats där.

 

I tredje loppet fick jag stryka Clara. Maken var ju också där med sin egen bil, och han ville åka hem. Men så upptäckte han att ett bakdäck var alldeles platt på min bil, så han sa åt mig att spring bara med Lizzie och stryk Clara. Så jag gjorde väl det då, men väldigt motvilligt. Där var det en knepig start. Man skulle ta ett hopp, sen skulle man ta nästa hopphinder från andra hållet. Men vi fixade det ganska ok. Men på tredje sista hindret fick vi en vägran. Nån placering i det loppet vet jag inte.

 

Men det gick trots allt bra och springa idag. Fick inte nån hostattack på hela dagen, trots att jag var lite orolig för det. I torsdags när vi var och tränade så då fick jag hostattacker lite då och då. Men orken var det lite si och så med. Jag vart ju helt färdig efter första loppet med Lizzie. Maken muttrade åt mig, att du skulle ju konditionsträna varannan dag, och du har inte gjort det. Men hallåååå, jag har ju varit sjuk. Då kan jag ju inte träna. Jag väntar och ser en vecka till, sen sätter jag nog igång igen. 

 
 
Paula

Paula

4 februari 2013 10:07

Hej, ja du måste vara helt kurant innan du börjar träna, det har ju framgått tydligt hur farligt det annars kan vara.
Ha en fin vecka/Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards