Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Mycket idag!

Av Marru - 15 oktober 2014 23:30

Idag har jag varit ovanligt energisk. Först en morgonpromenad med hundarna.  Efter att jag ätit min frukost och gett hundarna mat, så gick jag i skogen och la ett litet spår åt Jeri. Det är tur att man har skogen alldeles bakom huset. Annars när man åker iväg nånstans så skall man lägga spår, sen vänta innan man kan gå det. När skogen är alldeles bakom huset, så kan jag ju greja med nåt hemma innan vi går ut. 

 

Jag hade inte gjort det förs svårt för nu är det ju ett tag sen sist. Jag valde och ta gamla spårpinnar till spåret för att inte riskera att nåt blir kvar som inte skall vara kvar där. Han irrade runt lite, men på nåt vis så kom vi framåt alla fall. Men första pinnen gick han förbi men jag såg den. Så jag visade han på den, han nosade på pinnen, och så började vi leka. Sen fortsatte vi. Han stannade till på ett ställe och började nosa, titta på mig, nosade igen, tittade på mig. Precis som om han ville säga, här är en sån där pinne, skall vi inte leka nu   . Så klart vi leker när vi hittar en pinne. Har för mig att jag hade en till kort pinne efter spåret. Men vi hittade bara 2, och sen hittade jag den långa. Jag hade gjort i ordning snitslar, men använde inte dom för jag tänkte att det var så enkelt att jag inte behövde dom. På fredag el lördag, beror på vädret så får det bli ett till spår, men denna gång skall jag snitsla. Jag har ju gjort i ordning färdiga snitslar, så varför inte använda dom. 

 

Sen har jag småpysslat lite, bakat en ananaskaka, gjort i ordning en kruka med höstblommor. Kanske lite sent, men kan ju inte ta bort sånt som blommar. Sen hade jag inte köpt nåt förrän igår när maken och jag var till Blg.  Hmmmm....kanske skall ta bort den där vita lappen med Hammarplast från krukan   .

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards