Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Marru - 3 november 2012 21:59

när man vaknar så tycker man att håret är kanonbra. Andra dagar står luggen ut dom en skärm på en keps. Man får hålla på med vatten och försöka platta till eländet på nåt vis. Men hur kommer det sig att det alltid är just dom dagarna man skall iväg nånstans. Som det skall hålla på och jävlas. Men idag var det dock inte en sån dag, idag skulle jag ingenstans utan bara vara hemma med hundarna, och luggen var prefekt. Man skulle nästan kunna tro att håret tittar på väckarklockan, ifall det lyser nån röd prick där, om jag skall iväg nånstans eller stanna hemma. Men så är det ju inte heller för det lyste en röd prick där för maken skulle iväg på morgonen. Han får nog snart skaffa sig en egen väckarklocka. Varför skall jag ligga vaken i över en timme för att jag inte kan somna om.

 

Idag har jag tagit semester från flätandet. Jag har flätat 7 fleeceflätor nu, och det är ganska roligt och göra dom. Men man blir så torr om händerna när man håller på. Sen är ju maken lite orolig att det inte blir fler strumpor.

 

Imorgon så skall vi då äntligen iväg, på våran första lagtävling. Skall verkligen bli spännande och se hur det går. Alla säger ju att det är jättekul med lagtävlingar. Synd bara att det är så få klubbar som har det. Vi har i vårat lag en collie då, det är ju Lizzie   . Sen har vi en border collie, och en blandras mellan border och bearded collie. Sen har vi en lapsk vallhund. Så det lär väl bli sängen tidigt ikväll.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards