Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Marru - 9 november 2012 23:41

Veckoslut igen, och ännu närmare jul. Det är väl det enda positiva med vintern. Julen, det är roligt och pynta till jul. Blir så mysigt i köket med julgardinerna. Sen får jag ta fram mina dragsspelstomtar igen, som under sommaren har utökats med 2 st till. Jag får snart börja leta ett nytt ställe och ha dom på, och en till banankartong och förvara dom i på sommaren. Sen den goda julmaten. Skall nog om ett par veckor börja baka mina pepparkakor, dom ljusa och dom vanliga bruna. 

 

Den här helgen blir lite konstig. Ingen hundaktivitet alls under hela helgen. Vi skulle egentligen haft agilityträning på söndag. Men jag kan ju inte klona mig och vara på två ställen. Skall till Borlängen på lördag och spela lite durspel. Skall bli roligt och träffa dom från Borlänge igen. Det är länge sen sist nu. Träna agility hinner jag göra många gånger framöver. 

 

Vi har fått ett litet mysterium på halsen. Mina tröjor och toppar har nästan allihopa blivit förstörda. Har nog bara en som jag köpte från nån vecka sen som inte har fläckar på sig. Ja, förutom en som är svart. De har fått blågröna fläckar sig i tvättmaskinen. Konstigt är att det är bara mina. Fast maken har inte så många ljusa tröjor. Jag sa det åt maken för nån vecka sen, och han började gapa åt mig att jag inte gjort rent filtret. Nä, sa jag för jag har sagt åt dig för evigheter sen att jag inte får upp den luckan. Sen hände det väl inte så mycket mer. Men så visade jag han fläckarna åt han några dagar senare. Då sa maken att han saknade en tjock tuschpenna. Men jag sa att då måste ju den blivit kvar i trumman om han hade haft den i en jackficka. Men nu var det alla fall inte den, för idag när jag höll på och städade så såg jag den tjocka tuschpennan. Så det måste vara nåt annat. Nu har det visserligen inte blivit nå fler fläckar. Efter att han sa det om tuschpennan så körde jag en vända med maskinen i 95 grader. 

 

Så vi får väl se om det är avhjälpt med det. Om det är nån som har en idé varifrån dom blågröna fläckarna kan komma, så får ni gärna skriva en kommentar om det. 

 

Imorgon är det visst en EFIT-dag. Få se nu om jag kommer ihåg den, och om det är väder så att jag vill komma ihåg den   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards