Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Marru - 6 november 2012 22:46

Idag var det ganska frostigt ute när man vaknade på morgonen. Det räcker alldeles bra för mig. Minusgrader så att det är torrt ute. Ikväll har vi varit och tränat rallylydnad. Vi gör ju det på tisdagar numera. Alla fall så länge det är agilitykurs. Men jag tycker det verkar var nån agilitykurs på gång hela tiden. Få se hur det blir efter nyår, om vi kan börja träna ordinarie tid igen. Tror vi har tappat en del från träningen pga att vi tränar på tisdagar. Men vi har agilitykurs två dagar i veckan. Jag gick också det på den tiden när jag gick med Lizzie. Tycker det är bättre än att gå en gång i veckan bara. 

 

Men vi tränade lydnad först, och sen rallylydnad. Jag tränade lydnad med Lizzie. Vet inte riktigt hur jag skall göra. Tycker att man kanske borde träna lite mer på momenten. Men en del moment i tvåan är inte riktigt bra och göra det. Som fjärrdirigeringen tex. Nöter man för mycket så börjar hon prata. Hon tycker jag blir tjatig. Men det är väl  det man får göra i vissa moment för att poletten skall trilla ner. Vet inte vad som gått åt henne på platsliggningen. Hon har börjat resa på sig. Idag hann jag inte mer än lämna henne förrän hon reste på sig. 

 

Sen kom dom andra, så då gjorde jag fixade jag till 2 kortbanor med nybörjarmoment, och en annan gjorde kortbanor med fortsättnings och avancerade moment. Då tog jag Clara först för hon hade fått vänta i bilen tillräckligt länge på sin tur. Hon var riktigt pigg på att träna ikväll. Om hon är så på en tävling, då är det inga problem med henne. Men hon är ju verkligen en som svänger med humöret. Lite fick vi nöta på frontmomenten i början, men sen gick dom som en dans. Provade lite slalom med henne på höger sida. Det gick bra i början, men när jag skulle gå tillbaka, då var hon på vänster sida igen. Hon som inte ens vet vad fot är   . Sen när vi tränat en stund så gosade vi lite innan jag hämtade in Lizzie istället. 

 

Lizzie kändes också ovanligt pigg idag. Hon pratade inte riktigt lika mycket som hon brukar, men lite var hon ju tvungen prata. Men hon gick kanon både på vänster sida och höger sida. Men nu känner jag ingen press på att träna nåt speciellt heller. Det kommer inte bli några rallylydnadstävlingar för våran del förrän till våren kanske. Så då kanske man skulle börja nosa lite på momenten från mästarklass också. För går hon lika bra på tävling som hon gjorde idag på träningen, så behöver vi bara 2 tävlingar till för att vara klara med avancerad klass. Hon känns säker på höger sida nu, det är bara kommandot hon inte riktigt har pejl på. Men det kommer nog tids nog. Just ja, högersvängar när hon är på höger sida bör vi också träna på. Vänstersvängarna när hon är på vänster sida börjar bli riktigt bra nu. 

 

Imorgon kommer det att bli en lång seg dag. Skall med mamma till Falun och reumatologen. Hon skall få medicien där via dropp. Det tar ca 4-5 timmar beroende på hur hon reagerar mot läkemedlet. Reagerar hon inget går det snabbare, då kan dom ha den på en snabbare hastighet. Jag skall nog ta med mig en bok. Sen kameran ifall det är fint väder så kan jag gå runt i Falun och ta lite kort. Eventuellt skall jag kolla det nya köpcentret vid regementet som jag inte varit till förut.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards