Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Trött idag!

Av Marru - 14 november 2012 23:27

Vad tungt det kändes imorse när väckarklockan ringde. Gick nog och la mig lite för sent med tanke på att jag skulle upp tidigt, fast det har ju inte varit nåt problem när vi varit iväg och tävlat. Men nu skulle jag med mamma till ögonmottagningen i Falun. Den här gången var det ingen som frågade varför vi inte åkte till Ludvika istället som det var förra gången. Då vart jag lite sur. Men jag kommer inte ihåg om hon träffade nån ögonläkare då. Det är neurologen från Uppsala som vill att dom skall kolla ögonen på henne med jämna mellanrum. Alla fall så hade hon tid kl 8.30 på morgonen. Förstår inte varför man när man åker så långt måste vara där så tidigt.

 

Men vi behövde alla fall inte vänta länge på hennes tur. Hon var först och kolla synen. Sen fick hon gå in i ett rum där dom har en apparat man kolla vidsyntheten, eller vad det heter. Men efter det fick vi gå och sätta oss i väntrummet igen för att komma in till läkaren. När vi satt där så hör jag en karl muttra i ett annat väntrum. De har 4 olika väntrum på ögonmottagningen. Vet inte riktigt säkert man antar att han muttrade nåt om att han fått vänta. Han sa att han hade tid kl 8. Sköterskan svarade han att de har mycket att göra. Då svarade han bara att han hade första tiden kl 8, då kan dom inte ha mycket och göra. Sen att hon fick komma med en annan ursäkt. Det är inte som när mamma och jag är ute. Nog har vi väntat mer än en timme, men inte ger vi oss på personalen för det. Muttra hemma för oss själva kan vi göra. Men de gör säkert så gott de kan på lasarettet.

 

När jag äntligen kom hem så var jag helt färdig. Men innan jag åkte hem så var vi till kyrkogården, och till rörfirman. De skulle komma med en del till nåt rör i pannrummet, och de inte gjort det fast dom sagt för flera veckor sen att dom kommer. Sen åkte vi till mamma och fikade, och tittade på tv en stund. Innan jag åkte så kom jag på att fråga om hon hade nå skoputs hemma. Så jag fick putsa mina skor till helgen. Då sa hon att det finns några skor i skåpet under trappan. Där fanns ett par svarta promenadskor, och ett par mörkbruna vinterskor med pälskant. Likadan vinterskor hade jag också, men mina har jag slitit ut för länge sen. Mammas fötter är ju numera så svullna att hon kan inte använda dom mer. Så jag fick mig två par nästan nya skor.

 

Sen har jag suttit och spelat en stund, på durspelet alltså. Måste spela igenom låtarna varje dag nu.

 
 
Paula

Paula

15 november 2012 10:22

Jag fick också vänta ett tag igår då jag var på provtagning på Engelbrekt. Sköterskan bad så mycket om ursäkt o sa att dom har fått väldigt mycket fler patienter än dom räknade med så dom har inte riktigt fått ihop personal till det, men det var lugnt tyckte jag, dom är så gulliga. Inte ville jag ge blod heller, dom fick sticka i bägge armarna...
Kram

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

15 november 2012 21:03

Ja det där med väntande på sjukhus, tills det blir ens tur, har jag oxå varit med om. Det är väldigt länge man får vänta. Det var för flera, flera år sedan. Jag har för mig att jag fick vänta i över 5 timmar. Då höll jag på att gå därifrån, men just du ropade dom in mig. Oj det var jobbigt att behöva vänta så länge. Så det kändes som att dom inte gjorde ngt annat än att springa fram och tillbaka med en massa papper i sina händer. Dom försöker kanske, men det ser inte ut så.

Kram
Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards