Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 december 2013

Av Marru - 3 december 2013 23:52

Idag har vi då fortsatt med städningen av detta hus, och jag har tom fått upp mina dragspelstomtar. Maken har tom fått upp krokar för hundarnas koppel i hallen. Det tar sig med små steg. Sen har jag fixat till hyacinterna som jag köpte åt mamma och mig. Satt dom i låga fat, och sen var jag ut och hämtade nån grön mossa som vi hade på en sten vid komposten på baksidan. Mammas blev riktigt snygg. Hon brukar inte vilja ha hyacinter för dom luktar så starkt. Men så läste jag i en tidning att det finns sådana som luktar lite också. Så jag sa det till henne. Råkade se att Ica hade sådana med svag doft så jag ringde och frågade henne om hon ville ha. Jo, det ville hon ju.

 

Senare på kvällen så åkte jag till Norberg för att träna med Lizzie och Jeri. Vilken härlig känsla det var och slippa och tänka på att man måste åka hem snart för man måste sova. Jag åkte ju nästan en timme tidigare, för att träna agility med Lizzie. Jag är ju inte med på onsdagsträningarna eftersom jag inte vill åka till Norberg 3 ggr i veckan. Det är ju alla fall 5 mil dit nästan. Rallylydnadsträningarna känner jag att jag nästan måste vara närvarande på. Och valpträffarna med Jeri känns också som ett måste. 

 

Det var rent i hallen när vi kom dit. Det betyder alltså att det fanns inga hinder framme. Så då ställde jag hopphinder på rak linje, för att träna fart. Men jag ställde första hindret vid sidan av slalomet, så att vi också kunde träna slalomingångar och fart i slalom. Sen blev det en liten kombination, för att få fart över gungan också. Tänk om hon kunde springa så fort som hon sprang idag, och slalomingångarna tog hon också kanonbra. När vi var nöjda med agilityträningen så tänkte jag börja med ett rallylydnadsmoment i mästarklass. Tänkte ta dom en åt gången, och se till att det sitter ordentligt innan vi fortsätter. Så idag började vi med bärande av föremål. Men jag tänkte inte på att jag skulle göra det med henne på höger sida också. Kom inte på det förrän här hemma   . Men det gick bra på vänster sida. Vi får väl ta höger på torsdag. 

 

Sen började det droppa in folk, så då fick Lizzie sätta sig i bilen, och Jeri fick komma ut.  Han fick träna på att gå fint vid sidan, Och slalom med bågar.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards