Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Marru - 4 december 2013 23:58

Idag har man provat på båda bitarna ordentligt. Jag var med mamma till Falun idag. Hon skulle träffa reumatologen och sen skulle hon på en ortopedkonferans. Vi åkte hemifrån ganska tidigt för jag tänkte att vi skulle hinna handla före för att det inte skulle bli för stressigt sen. Jag skulle ju iväg och äta julbord på kvällen. Allt har ju en tendens att dra ut på tiden när man är med mamma. Så jag hade inte ätit mer än frukost på morgonen, flingor, mjölk och ett glas juice. Vi handlade det vi skulle i Borlänge, sen åkte vi vidare till Falun. När vi kom till Falun så kom vi in direkt, fast vi var där minst 15 minuter i förtid   . Reumatologen gjorde sina vanliga kontroller och frågor som han brukar. Sen skulle vi vidare till nästa avdelning. Där var det flera läkare och en arbetsterapeut. De tittade på mammas händer, och sa att om det skall opereras så blir det byten av leder, för det var det enda som det gick att göra med händerna. Då sa jag åt dom, att om det nu absolut inte är akut, så tycker jag att vi väntar med det. Att mamma borde få vila upp sig från alla lasarettsvändor nu. Det har ju varit mycket på sista tiden för henne. Jo, det kunde om ju förstå. Men de sa att om fingrarna som håller på och böjer sig låser sig fast, eller nåt så skulle hon höra av sig. För just den operationen är enkel, att de kan göra den med bara lokalbedövning. Fast med mamma verkar ju inget bli lätt. Men vi får väl se när det blir aktuellt. Sen pratade dom om ringarna som det är en i Tällberg som har tagit fram. Dom skall förhindra att fingrarna böjer sig. Mamma har köpt sådana för många år sen av henne i Tällberg. Men nu är dom antingen för stora, eller så har hon tappat bort dom. Men tydligen är det nåt som lasarettat har tagit in. Vi skulle få gå till arbetsterapeuten och prova ut ett par. När vi höll på där med ringarna så kände jag helt plötsligt mig väldigt svag, och svimfärdig. Måste bero på vad jag hade ätit, i princip ingenting med tanken på hur mycket klockan var redan. Jag var tvungen och sätta mig på en stol. Men det blev bara värre. Kallsvetten bara rann av mig. Till slut så blev jag tvungen och gå på toa, och efter det kände jag mig lite bättre. När vi åkte ner därifrån så var jag till kafeterian och köpte en kexchoklad.  Det är konstigt. Här hemma kan jag greja och dona hur länge som helst utan att tänka på mat. Fast det är klart, är jag hemma så kanske jag går till kylskåpet tex och dricker lite mjölk.

 

När vi kom hem så åkte vi hem till oss och fikade, sen skjutsade jag hem mamma. Och jag åkte vidare till Fagersta. Kennelklubben bjöd på julbord på Oti gård idag. Vi har varit där tidigare och ätit. Det är ett litet mysigt ställe. När vi är där så är det fullt. Det är skönt att vara på ett ställe där det bara är vi. De hade mycket sånt som man aldrig smakar på annars, och som jag lät bli den här gången också. Det fanns 6 olika sorters siller. Min favorit var sillen med bacon, och så tror jag det vart nåt mer på den. Sen fanns det olika sorters gravad lax, bla nåt med apelsin. Jättegod. Sen fanns det kött från olika sorters vilt. Ren, älg, hjort och vildsvin. Men som vanligt på julbord, så är det fiskdelen som är min favorit. Det är inte mycket av tallriken som syns när jag har fisk på den. Är det annat så är det nästan bara tallrik som syns, om jag inte försöker täcka den med ännu mera fisk   . Ja, en riktigt trevlig och mysig kväll har vi alla fall haft. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards