Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Marru - 28 december 2013 23:50

Idag har vi haft agilitytävling på klubben igen. Del 3 i Vintercupen, och agilityklass. 3 lopp som vanligt. Dom första 2 banorna var riktiga springbanor. I det första loppet var jag lite orolig att Lizzie kanske skulle dra mot en tunnel, men hon gjorde inte det. Allt väl   . Sen tänkte jag faktiskt prova på ett bakombyte, fast det är inte vår grej riktigt. Vi fixade det också, och allt gick bra. Sen vid ett tillfälle så var det 3 hopp på raken, och jag jagade på Lizzie. Hopp, hopp, hopp skrek jag. Oooopppssss, där var det visst 2 hopp bredvid varandra, och hon tar ju den som hon har nästan rakt framför sig, istället för den hon skall ta egentligen   . Att jag inte tänkte på det, jag skulle ju så klart sett till att hon svänger lite för att ta rätt hopphinder. Jajaja, en disk hit eller dit spelar väl ingen roll. Så vi sprang på sista biten av banan. 

 

Lopp nr 2, där var väl största problemet att få hunden in i rätt tunnelingång i början. Det fixade ju Lizzie galant. Sen i hörnet vid slalomet satt en klubbkompis som hinderfixare. Jag kände att Lizzie var lite sugen att springa dit och hälsa, men jag fick henne och avstå det nöjet. Sen tog det lite stund för henne vid gungan. Men annars klarade vi oss utan större missöden. Förutom att hon missade ett kontaktfält som jag inte såg. Så hon fick 5 fel där, och hon fick 0.15 sek i tidsfel. Men trots det så kom vi på 3:e plats, och det var första gången vi fick pris på en tävling på hemmaklubben. 

 

Lopp nr 3 var knepigare, men var inte oöverkomligt. Men i slalomet så gick hon ur. Jag trodde själv att det berodde på att jag vinklade mig lite från slalomet. Men tydligen var det för att jag helt plötsligt fick för mig att jag hade jackfickan öppen och skulle stänga den. Varför vet jag inte för fickan var ju tom, fanns ju inget som kunde ramla ut. Och när jag höll på och pilla med fickan när hon var i slalom så började ju hon och titta ifall det kommer nå godis, och då gick hon ur. Men sen blev vi diskade alla fall för jag försökte mig på ett framförbyte efter slalom. Den gick inte så bra så istället för hopp så sprang hon till gungan och fick tassarna upp på uppfarten. 

 

Men spelar ingen roll, jag är nöjd med vår dag alla fall.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards