Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Marru - 26 december 2013 23:31

Det var den julen det. Det har varit lugnt och skönt. På julafton så hämtade vi hit mamma. Jag gjorde i ordning maten, sen så åt vi. Såg ett recept på en strömmingslåda i Året runt, så jag provade den. Det är ju ingen av oss som gillar Jansson, så då provade jag med strömmingslådan istället. Den var helt ok, men jag var lite feg med saltet. Efter det så öppnade vi lite paket, tittade på tv och bara myste. Jag hade köpt pipleksaker från Granngården. Dom hade 2 för 69 kr för nån vecka sen, en jultomte och en julgran och dom låter för j-a illa. Men Jeri älskar dom. 

 

Igår var det faktiskt 6-årsdag för den här bloggen. Det hade jag glömt bort. Det är som min egen lilla dagbok. Jag hade ju förut en 10-års dagbok som jag skrev allt i, tom vädret. Den har jag haft mycket nytta av när maken och jag varit oense om nåt. Tex när vi sålde huset i Virsbo och flyttade till Söderbärke. Maken har bott i Söderbärke mycket längre än jag kan jag säga   . Igår så ville maken ut och såga lite med motorsågen, men då sa jag nej. Här skall inte sågas nånting på juldagen. Men imorgon skall jag göra det sa jag. Jaja, imorgon får du väl göra det, men idag gör du det INTE. Men bara för det så skulle han ut och köra med caben, och nercabbat skulle det också vara. Så han tog en sväng ut på byn och körde nercabbat. Gissa om folk hade stirrat   . På kvällen skjutsade jag hem mamma till sig. Hon ville nog säkert sitta hemma i lugn och ro och titta på tv, och inte ha en busig hund som klättrade på henne. Jeri var på henne ganska mycket, och hon har inte så mycket krafter kvar och han väger en hel del. Fick banna till han rejält ibland.

 

Idag gick jag morgonpromenaden med hundarna. Jag hade med mig systrarna, Jeri och Farina. Vi gick förbi ett gammalt bostadsområde som är rivet sen många år tillbaka. Enda som finns kvar är asfalterade vägar och elskåpen som stod vid husväggen. Men alla fall när vi gick där så kommer en kille med en amstaff, och han stannar till och börjar räkna. 1, 2, 3 hundar.........4 hundar   . Han blev stående kvar och stirrade på oss när vi gick   . Vi mötte han en gång till på väg hem, och han såg lika förvånad ut. Sen på dan så tog Jeri och jag en promenad ut på byn. Tog ett par cacher när vi var där och gick. Hittade en som jag letat efter en gång förut men inte hittat. När vi var på byn så tutade en bil, det var maken som var på väg till macken. Så jag ringde till han och frågade ifall vi skulle gå och fika hos mamma. Ja, det kan vi väl göra, jag kommer dit sen. Men han hann dit före oss, för jag tänkte försöka hitta en cache till, men hittade inte den. Så vi satt där en stund och pratade med henne. Nu ikväll så hyrde vi filmen Hur många kramar finns det i världen. Det är en fortsättning på filmen Hur många lingon finns det i världen. Den här var inte lika bra som den första, men man hade en bra känsla efter den här filmen också.


 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards