Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Höst på riktigt!

Av Marru - 1 oktober 2014 23:15

Ja, vare sig man vill eller inte så kommer den. Hösten, mörkret, kylan. Ja, som ni ser så är det verkligen inte nåt jag längtar efter. Nu får man vänta ett halvår innan man kan njuta av ljuset, solen och värmen igen. Nu när det visar sig, så är det ju så kortvarigt. Snart är det mörkt redan vid 15-tiden. 

 

I helgen var Lizzie och jag på vår tredje rallylydnadstävling för i år. När jag såg banskisserna så tänkte jag för mig själv, att det här var nog inte så farligt. Första banan kändes också bra, så jag trodde att det här fixade vi. Sen blev jag mer och mer osäker när alla sa att domarna var hårda på ljud. Ja, Lizzie är ju inte den allra tystaste hunden. Det skall ju snackas. Inte skällas utan pratas, typ "jag satt ju alldeles nyss, varför måste jag göra det igen" . Så då tänkte jag att nu är det kört. Vilket det visade sig vara också. Bara 60 poäng fick vi kvar. Men det var inte hennes snack, eller  bara hennes snack som var orsaken. Det fanns fler orsaker. Tex att jag glömde bort stå i ett moment. Sitt-stå-lämna-kalla in. Jag missade och säga stå åt henne. Så där rök ju 10 poäng. Sen hade vi ett moment. Sitt-lämna kvar-sväng vänster-ett steg-kalla in. Där glömde Lizzie stanna kvar. När jag tog steget, eller om det redan var i svängen så följde hon med. Där rök ytterligare 10 poäng. Om vi hade skippat ett av fel ö, så hade vi ju klarat oss. Fast ännu bättre hade det ju varit och skippa båda   . 

 

Så jag fick ställa in hoppet på nästa bana. Fast när jag stod vid sidan och kollade när domaren byggde banan så sjönk mitt hopp nedanför knäna. Trots att Lizzie inte är så snabb i agility, så vet hon vad ett hopphinder är. Den banan hade momentet, sitt-lämna kvar-spring-kalla in, ca 1 meter från hopphindret. Hindret stod dessutom på den sida som Lizzie skulle vara på. Jag var 100 % procent säker på att hon skulle dra på hoppet. Men tydligen inte. Det var ganska mycket strul vid banan. Tex vid spiralen så fick jag stanna till för hon upptäckte att det var en hund i honnören. Så det var ett avdrag för position också. Men det största felet var väl att hon vid en helt om sväng fick för sig att hon skulle kolla vad som fanns bakom skylten, och då hamnade hon utanför banan. Så vi vart ju diskade där. Sen var det ju honnören. Hon klarade av den första som var stå på höger sida. Däremot så klarade hon inte den andra som var ligg på höger sida. Fast det såg tydligen inte honnörsfunktionären. Hon visste tydligen inte heller att vi var diskade redan heller. För när vi var i rutan, så började Lizzie nosa i backen. Så jag var tvungen och jobba upp nosen, med resultatet att hon satt sig upp. Men tydligen måste honnörsfunktionären ha skrivit just då, för hon hade missat att hon satt sig, för jag fick ju ner henne snabbt. Så när hon låg där så pratade jag med henne. Sa bla att hon var redan körd och massa annat trams. Honnörsfunktionären måste ha hört det alla fall för när tiden var slut och vi skulle ur rutan så sa hon att hon bara skrivit en nos   .  Vet inte om hon tyckte synd om mig och sa det därför. Då tänkte jag att hon måste nog ha missat att Lizzie satt sig. 

 

Igår var jag till Granngården och köpte lite grejer. På vägen hem så svängde jag in på Västansjö, det gamla området vi bodde på när jag var liten. Ja, nu finns det ju bara 2 stycken trälängor kvar. Alla hyreshusen är rivna. På första bilden står min bil, på gatan som gick framför vårat hus. Ja, huset skulle stått där bakom bilen. Sen är det en bild på gamla pumpen, fast det känns lite som om dom flyttat på den. Visserligen stod den ju bredvid huset vi bodde i. Men det känns ändå som om dom flyttat på den. Sen tog jag lite bilder, trodde att de skulle bli bättre. För när man kommer med bilen så är det så fina färger ner mot bron.

 

           

 

Idag tänkte jag att jag tar lite höstbilder när jag är på morgonpromenad med hundarna. Men det var ju bara dis, överallt. Man såg inte stora byggnader som bara var några 100 meter framför en.

 

       

 
 
Astrid

Astrid

2 oktober 2014 15:49

Men vi är ju närmare ljuset nu än när du hälsade på i somras
Om man ser det så känns det aningen bättre

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards