Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Gurkhoppet!

Av Marru - 3 maj 2009 19:37

Då har man varit till Västerås och tävlat i Gurkhoppet. Det är en 2-dagars agilitytävling. Igår så tävlade dom i agilityklass, och idag var det hoppklass. Jag tittade på Lizzie imorse, och såg inget blod att hon skulle ha börjat löpa än så vi åkte iväg. Nu efteråt så känns det som om vi inte borde åkt. Hon har ju sina konstiga idéer i samband med löp. Kommer ihåg hennes första löp. Vi var ju till uppfödaren alldeles före, och hon uppförde sig helt konstigt. Hon var rädd för alla hundar, tom sin egen syster Clara. Då tittade uppfödaren på henne under magen och säger "inom en vecka löper hon". Vilket hon gjorde.


Första loppet började kanonbra, det började med tre hopphinder och sen slalom. Slalomet gick hon helt, fast vi gjorde det långsamt. Efter det blev det hopp,  hopp, tunnel, hopp, hopp,  säck, hopp, däck, långhopp. Där tog det stopp. Hon klev på långhoppet och delarna ramlade omkull. Hade det varit av trä som alla dom andra har varit hittills så hade det nog inte varit några problem. Men nu var det av sånt där räfflat plåt, så det skramlade ju en del när dom ramlade omkull. Efter det ville hon inte göra nånting alls. Men fram till det var vi nollade.


Andra loppet hoppade hon över ett hopphinder, och tyckte att det räcker för min del idag. Jaja, det blev som det blev. Man kan ju inte vänta sig för mycket heller, det är ju bara dryga 2 månader sen vi började med agility. hon har gått fram otroligt fort som kan börja tävla på 2 månader.


För övrigt idag så var Kerstin från Målarboden med en av sina hundar och hejade på oss. Efter tävlingen åkte vi hem till henne, och hon gjorde underbart god mat som vi åt, och småpratade under tiden. Sen efter det så gick vi en promenad runt området där hon bor, och vi såg massor av härliga hus. Precis i min smak, har ju alltid tyckt om hus som varit lite annorlunda.


När vi åkte därifrån så gjorde vi en sväng inne hos Airi för att hälsa på lilla Japp. Det var en riktig liten busunge. Jättesöt, snacka om att bli valpsjuk *S*. Kerstin hittar ni här . Airis Japp hittar ni här.


Upptäckte precis att jag har fartrand på armarna *S*. Det blåste ju lite kallt så jag hade jacka på mig, men jag är sån att jag vill jämt dra upp ärmen lite. Trots kylig blåst så var det ju soligt, ansiktet är rött som en kräfta. Imorgon så har vi våran agilitykurs, skall bi spännande och se hur hon går imorgon.


Uppdatering:

Satt precis och tittade på filmen, och vi var inte alls nollade fram till långhoppet utan hon rev ju ett hopphinder, vilket är ovanligt. För normalt flyger hon högt över hoppen.

 
 
Ingen bild

Viktoria

3 maj 2009 21:19

Oh! Bara två månader! Herrejösses, det var snabbt marcherat.
Oh så roligt ni har haft det då! Träffa varann och ätit god mat.
Jasså, är han söt det lilla livet? Kul att höra. Airi har väl skämt bort honom kan jag tro:-)med kärlek förståss:-)

 
Kerstin

Kerstin

3 maj 2009 23:26

Ja, men hon var väl inte sig själv i dag helt enkelt! Bättre lycka nästa gång å maten jag bjöd på var väl inte nåt speciellt vet jag -:)
Åååå VAD AVIS JAG BLEV ATT LÄSA ATT DU GOSAT MED LITEN VALPIS I DAG! Hm, jag fick besked att Airi nog kommer med på träffen om hon fixar "barnvakt" ha, ha, jag kan vara barnvakt
fast jag kanske inte orkar med en sån liten buse?

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

4 maj 2009 01:55

Heeij.. längesen nu juh.. har haft lite å göra, men jag e nog snart här igen.
Tack för dina alltid så fina kommentarer.. tusen tack. SÅ skoj ni verkat ha det.. å trevligt me middag å allt.. Jag var i Skellefteå me en kompis + hennes uppfödare mfl på en ssrk-utställning i Lördags, de var skoj, men vi var sist därifrån.. hon fick många priser.. superkul. Nog var man sugen alltid.

Nepp, bäst å jobba på nu då.. kram på dej å duu.. den dagen du får dej ett hus, då får du nog en solaltan me.. kram Helén å flocken.

http://helanshala.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

4 maj 2009 08:16

Vad synd att Lizzie blev skrämd.
Håller tummarna att det går över fortast möjligt.
Vad roligt att du han med att träffa Kerstin oxå:)
kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Cina

Cina

4 maj 2009 08:52

Önskar dig en fin vecka!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
paula

paula

4 maj 2009 11:53

Hej! Ja hundar blir helt personlighetsförändrade när de löper! Inte alla, men vissa! Blinka märker vi knappt av att hon löper medan Loppan hade det så jobbigt att vi i höstas kastrerade henne. Hon pep och gnällde i minst tre veckor, vi hade till sist sår i öronen! Dessutom skulle hon rida på alla andra hundar, stackars Blinka! Nu har det gått ett halvår o det funkar jättebra även om hon strax efter operationen blev helknäpp, nämligen skendräkrig och sprang omkring med en sköldpadda i munnen hela dagarna..
Vilken tur hästen inte råkade ut för något där mitt ute på vägen! Nu ska jag ut en sväng med mina pälsklingar, ha en fin dag!

http://paulaz.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

4 maj 2009 19:11

Bättre lycka nästa gång Lizzie! Du har ju bara varit igång ett par månader. Duktigt i alla fall!

Åh, så roligt och trevligt ni haft. God mat och träffat en liten sötnos. Kul!

Ha det bra och många kramar!

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards