Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

En månad närmare igen!

Av Marru - 1 november 2012 23:22

Närmare vadåååå??? Våren såklart   . Man måste ju muntra upp sig med nåt mitt i eländet. Ok, riktigt så illa är det kanske inte, men nästan. Snart får jag börja baka pepparkakor, det tycker jag om. Smördeg har jag beställt av min faster. Det går ju inte att få tag på riktig smördeg i det här landet där dom tror att smördeg bara används till nå konstiga pajer, snittar eller nåt annat konstigt. De säljs i små rullar numera, och kostar hiskeliga summor pengar. I Finland så säljs smördeg i rektangulära plattor, och är bra mycket billigare där. Perfekta till julstjärnor med plommonsylt i. Det är så det skall vara. Man bara delar en platta i två. Faster har förut köpt smördeg från bageriet, vet inte hur hon har gjort i år. Men det ser jag när jag kommer dit.


Jag tittade på det där nya programmet på TV 4, den med uppfinningarna. Sen mellan varven ser man reklam på en av dom mest onödiga uppfinningar som jag sett. Den heter No touch, eller nåt sånt. En pumptvål som man inte behöver trycka på flaskan för att få ut tvål, utan det räcker att man sätter handen under så kommer det en dos tvål. Detta för att man inte skall sprida bakterier. Men om du nu trycker på en vanlig pumpflaska och får tvål på händerna. Då borde man ju förstå att man tvättar händerna. Man går ju inte omkring med tvål på händerna. Och när man väl har gjort det så skall man ju inte ha några bakterier kvar på händerna, eller man har alla fall minska ner dom. Hur många är det som får för sig att dom skall klappa pumptvålsflaskan efter att dom tvättat händerna ???? Så med andra ord kan man fortsätta och använda den tvålen man redan har, och man behöver inte lägga ner en massa pengar på en dyr flaska.

 

Imorgon skall jag åka till Smebacken och handla med mamma. Sen blir en vända till kyrkogården och tända ljusen. Sen hem och laga mat och städa. Imorgon blir det lövbiffsgratäng med pasta och bacon. Den är kanongod, och det är ett tag sen vi hade det.

 
 
Ingen bild

Sussie & Jyckar tre...

2 november 2012 10:18

Du får försöka fixa din egen deg från scratch :) säger hon som också köper färdig jämt ;)

Lite, lite kan väl du också längta efter snön och vintern, tänk på alla rena och fina hundar man har då ;))

Ses på söndag!!

Marru

2 november 2012 23:10

Snälla Sussie, det behövs ingen snö för rena hundar, det räcker med lite minusgrader ;)

 
Åsa

Åsa

2 november 2012 11:00

Så skönt att det är fler än jag som tycker att det är en helt onödig sak. Som sagt, du ska i alla fall tvätta händerna...

http://www.puckolinas.se

 
Gunilla

Gunilla

2 november 2012 22:11

Det därmed att baka pepparkakor är det enda vettiga med att vänta på julen, men annars gillar jag inte alls julen längre, kanske har sagt det förr.
Jag köper tvål i pumpflaskor.
Det har jag gjort sedan några år tillbaka. Tycker det är mer hygieniskt.
För köpte jag vanliga tvålar, men inte nu längre.
Dessutom köper jag tvålar som inte är djurtestade.
Man får ju hoppas det iaf, att dom inte är det.

Förstår mig inte på djurförsök måste jag säga.
Stackars djur vad dom får utstå hemska saker :(

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards