Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Snart är det jul!

Av Marru - 20 december 2013 21:02

Jösses, vilken fart tiden har numera. Om några dagar är det julafton. Märks att man haft mycket att göra när man inte skrivit nåt här på över en vecka. Förra helgen var jag på lördagen till Kungsör och dömde. Det var en kanontrevlig tävling. Det var ju meningen från början att jag skulle tävla med Lizzie på söndagen sen. Men eftersom vi fick våra sista kvalificerande i Rättvik nån vecka innan så tänkte jag att jag sparar bensinpengar, och skippar den tävlingen för våran del. Det räckte att hela dagen gick åt på lördagen. 

 

Under förra veckan så pågick ju musikhjälpen. Det finns en grupp på FB som heter Hundsportens insamling. Hundsporten var föreningen som samlade in mest pengar förra året, och dom vann den kampen i år också. Det var en massa hundrelaterade företag som gick in och sponsrade med priser som lottades ut bland dom som hade skänkt pengar. För varje 50-lapp så fick man välja ett pris som man ville vara med på, och hoppas att man vann den. Man har ju inte mycket pengar man kan ge, men några 50-lappar kan man väl offra. Sen i slutet av veckan så bestämde jag mig att offra en 50-lapp till. Och jag önskade att vara med om utlottningen av ett presentkort till Dala Hundservice. Dom håller till i Romme i Borlänge. Så det var ju nära och bra för mig. Och jag vann det. Nu väntar jag på en lämplig kurs för Jeri och mig. Presentkortet är värt 1000 kr. Så nån bra kurs skall vi nog få för dom pengarna.

 

Igår så var jag till klubben med Lizzie och Clara och tränade rallylydnad. Clara var otroligt duktig igår. Hon gjorde allt precis som jag ville. Tom vänstersvängarna var skapliga. Jag vart sugen och prova en fortsättningsklass med henne. Hon behöver en kvalificerande i fortsättningsklass för att få titeln RLD F. Hon har ju redan 2 bra resultat i fortsättningsklass, 80 o 91 poäng. 

 

Jeri hade jag med mig i tisdags. Vi tränade lite agility. Gungan, balansen och slalom med bågar.  Den killen är vår solstråle. Han kommer ofta och vill gosa och pussas. Han är för det mesta på så soligt humör. Han har dessutom blivit stora killen nu. Börjat lyfta på benet, och han pinkar lite här och där. 

 

Idag har maken och jag varit till Borlänge och shoppat. Var också in på Ikea för första gången. Jag är ju ingen större Ikea-fan egentligen. Men vi tänkte att vi åker dit och äter. Det var verkligen stort och fint på restaurangen där. 

 

Imorgon skall Lizzie och jag till Norberg på agilitykurs. Klubben har tagit dit en instruktör åt oss. Maken var ju lite fundersam över varför Lizzie behöver gå en agilitykurs, för hon kan ju redan säger han   . Men det finns alltid något nytt att lära sig.

 

 
 
Paula

Paula

21 december 2013 18:12

Hej, dottern åker ofta till Ikea för att bara strosa runt och sedan käka. Julbordet var helt okej enligt henne. Själv sätter jag inte min fot där, dom har ingenting som jag vill ha. Jag vill inte ha ett likadant hem som miljoner andra svenskar har...
Ja jag förstår att det glädjer dig att det inte blivit vinter, jag ser ju mest till byns överlevnad där mycket hänger på att turisterna vill komma hit och då är snö på vintern en förutsättning. Annars kan jag tycka att det är skönt att slippa oroa sig för att halka, men å andra sidan ska det väl inte behöva regna småspik och blåsa fördärvat hela tiden?
God Jul-kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards