Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Marru - 3 oktober 2009 21:09

Nu har jag skickat ett mail till bloggplatsen om att det strular när man skall gå in på min blogg. Vi får väl se vad det blir för svar, provade i Firefox och där var det inga problem men där syntes däremot inte allt, tex rutan med Rosa bandet försvann.

Men jag väntar mig inget svar förräns på måndag, det är väl ingen som håller på med bloggen under helgen.

Av Marru - 3 oktober 2009 20:29

Ja, idag blev jag gräsänka. Maken är på vift, men han kommer hem imorgon så det blir inte så länge. Så idag gick jag morgonpromenaden med hundarna själv. Först så tog jag med mig Micki och Lizzie och när jag gick med dom så såg jag att det fanns en svanfamilj på åkern. Så jag gick hem med dom och hoppades att dom blir kvar ett tag till, sen tog jag med mig Farina och Clara och gick åt andra hållet med dom så jag kom till åkern först. Så här kommer ett par bilder på svanfamiljen.


  


Dom hade 3 ungar med sig, men de var så utspridda att det gick inte att få dom på bild alla 3 ifall man ville ha en ordentlig bild, så det fick bli en utanför då.


  


Sen såg jag en stubbe med härliga gula svampar. Ja, inget jag plockade med mig förstås, utan dom fick bara fastna på bild.


  


Nu sitter jag och tittar på Körslaget, har sett tre körer hittills och sämst har än så länge varit Älvdalens, hoppas dom bättrar på sig till nästa gång, annars åker dom nog ut nästa lördag. Fast det är nog ingen kör som kommer upp i samma klass som Team Cans gjorde.

 

Har tidigare varit till Semla och tränat på VM-banan med vovvarna. Körde tre vändor med Micki. Han gick faktiskt ovanligt bra, han gick inte på fällorna utan följde min handling. Det trodde jag faktiskt inte om han. Han skäller ju så himla mycket så jag tycker han känns lite ofokuserad på det han gör, men det var han tydligen inte. Han fick nåt knäppdille vid gungan, han hoppade av halvvägs, har han aldrig gjort förut.

 

Farina körde jag med 2 ggr, och hon däremot gick på alla fällorna som fanns. Tex efter balansen så fanns det en tunnel rakt fram, men dit skulle vi inte, utan svänga bakåt mot däcket, sen tillbaka åt andra hållet ett hopp, sen in i tunneln fast i fel ände också. Först sprang hon in i tunneln efter balansen. När vi klarat av den biten så gick hon in i tunneln i fel ände efter hoppet. Så vi gjorde en tredje start, och jag skrek högt "Iiiiina" efter balansen. Då kom hon, samma sak vid tunneln. Sen kom vi banan en bra bit. Sen fanns det några hopphinder i närheten av A-hindret så att den lockade istället.

 

Sen körde jag 3 ggr med Lizzie, tror hon kom ihåg banan sen i onsdags. Hon ville inte gå på balansen först, men jag tog tag i hennes halsband och hjälpte henne över en gång, samma sak med gungan, då var det hindret avklarat. Så körde vi banan, sista gången blev det nästan felfritt förutom att hon rev ett hopphinder på slutet. Annars hade det blivit helt felfritt.

 




Av Marru - 3 oktober 2009 20:23

Då var det dags för månadens bild, lite tidigare än dom föregående månaderna men när jag ändå hade kameran med mig så passade jag på. Fördelarna med att gå 2 vändor med hundarna är att då ser man ifall det finns nåt värt att fota då kan man ta med sig kameran på andra vändan. Vad jag hittade fota blir i ett annat inlägg, för här kommer månadens bild.

  

Klickar man på kategorin Månadens bild så kommer dom 2 föregående månaderna fram, och då ser man att det har hänt lite. Nu är det höst vare sig vi vill eller inte Gråter .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards