Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Marru - 10 oktober 2009 23:12

Idag har vi varit på Gatefields kennel, det har varit kurs med inrikting på lydnad och bruks. Lizzies och mitt problem beror på för dålig kontakt. Eller vi har bra kontakt, när hon sitter bredvid mig. Men jag måste börja belöna kontakten annars också och inte bara när hon sitter vid min fot eftersom hon tappar kontakten på en gång när vi börjar gå.

 

Sen på eftermiddagen så provade på lite uppletande. Men det kändes lite orättvist mot Lizzie som är så nyfiken av sig, och vi var bland dom sista som gjorde det. Ja handsken som läraren försökte använda på henne var ju inte nå intressant. Vi provade senare med snörbollen, hon var ju ivrig och kampa med den. Sen gick läraren bort med den och kastade iväg den. Men Lizzie var inte direkt på hugget, men sen efter ett tag verkade det som om hon kom på att just ja bollen ligger ju där så då sprang hon dit och hämtade den.

 

Imorgon är det tvättstuga, vi har ju varit utan i 9 dagar pga renovering. Nu kom jag ju tyvärr inte ihåg att ta några före bilder. Men jag garanterar, det såg för jävligt ut där förut. Rappningen ramlade från väggarna, rör uppe vid taket som hade tjockt lager av damm. Tycker ju att det hör till hyresvärdens uppgifter och städa sånt och inte oss som tvättar där. Tvättmaskin, tumlare, golv och sånt hör till oss. Men nog får hyresvärden fixa dom där rören, fönster, väggar mm. Fast nu har dom visst tagit bort dom där rören som gick där. Ja, det skall bli spännande och se imorgon hur det ser ut. Torkrummet skall visst ha fått ett nytt torkaggregat eller vad det heter.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards