Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Marru - 18 oktober 2009 19:41

Ja, det har blivit en hemmadag igen, fast jag vet inte om den var lugn. Först var maken och jag tillsammans med vovvarna och gick en morgonpromenad runt skolan sen till Hagudden där det blev livat värre med jyckarna.

Åt lite, och satt en stund bakom datorn. Sen var det dags för det stora eviga projektet som aldrig tar slut. Rumpan på Micki. Det börjar bli lite tröttsamt och tvätta han i rumpan ett par gånger i veckan. Det skulle vara mycket enklare om man kunde spola av han ute, men nu får man ju nästan städa hela badrummet också. Varför vi får hålla på med Micki så mycket är att han har så himla mycket päls, så när han bajsar så fastnar det varje gång mer och mer. Till slut så blir stanken outhärdlig så det är bara och hiva in hunden i duschen, återigen Gråter. Vi har försökt hålla efter pälsen i rumpan på han, men det verkar inte hjälpa. Särskilt som han när han skall bajsa skall backa in mot en grästuva eller nåt. Det skulle väl gå bättre om bajset fick falla ner fritt, men nää det skall vara nåt bakom. Ja, nog bajssnack nu. Ja, sen blev det ju städning av badrummet igen. Efter det tog jag en vilopaus igen innan nästa stora projekt som heller aldrig tar slut.

Dammsugning. När jag höll på och dammsög soffan så tyckte jag hörde nånting, så jag började lyssna lite. Det var nån som ropade hallå, så jag tittade ut i hallen då står det en främmande karl i dörren och ropar hallå. Lizzie ligger på golvet i hallen och bara tittar på han, och Micki är i sovrummet. Ingen av dom reagerar nånting, vilka vakthundar man har. Maken är ute och går med Clara och Farina, hade dom varit hemma så hade det nog blivit annat liv i luckan. Men det kanske är så som hänt tidigare här, in kommer man, men försök komma ut Skrattande. Vi har väl haft en vaktmästare som suttit på toa när han kom en gång och ingen var hemma. In kom han, men när han skulle ut då hade Micki stått ute och lyft på läppen Skrattande.

Sen har jag klickat in lite target på Lizzie och Clara. Lizzie är bättre på musmatten, Clara var bättre på targetstickan. Micki kan mattan sen förut, behöver bara säga tryck så springer han till musmattan och smäller på med tassen. Hittade inga post-it lappar, får leta reda på dom. Skall ha in dom också, och handtarget med.

Sitter och tittar på Bingo lotto nu, Lili och Sussie är där. Mycket gamla minnen blir det. Men sen blir det sängen direkt. Skall börja jobba 5.25 imorgon bitti, och skall åka till Ludvika, så det blir till att gå upp tidigt.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards