Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Marru - 24 oktober 2009 23:09

Idag när jag gick morgonpromenad med hundarna. Eftersom jag var ensam hemma så tog jag dom 2 och 2. Kände att jag orkar inte med alla 4 idag. Först fick det bli Micki och Lizzie. Dessa 2 har vi ju haft sen dom var valpar. De är så lika till sättet dessa två, de lufsar i sakta mak, det skall luktas på allting, länge och väl. Man får hela tiden säga åt dom "kom nu då". När dom skall bajsa så letar dom efter rätta stället länge. Micki kan huka sig flera gånger, men just i sista minuten ser han ett ställe som ser bättre ut. Lizzie hon trampar omkring i åttor fram och tillbaka. Båda 2 är också så att de vill så långt som möjligt in i skogen och göra sina behov, vilket vållar lite problem för Lizzie på vintern när det är mycket snö.

 

Sen blev det dags för Clara och Farina, båda två är ju från början kennelhundar,dessa 2 är också så lika till sättet. Dom går på i raskt tempo båda, skall det luktas på nånting så gör dom det i farten nästan, och innan jag hinner ifatt dom så börjar de gå igen. Det roliga är att båda, när dom är bajsnödiga så tänker dom "oj, jag vart bajsnödig", så sätter dom sig på plats och ställe och gör det dom skall. Om det så är mitt på vägen.

 

Det finns flera saker som är lika på dom som vi har haft sen valp, och dom som från början är kennelhundar.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards