Colliekompisarna

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Marru - 7 oktober 2009 21:18

Ja, då har man kommit in en bit på veckan. Idag så var vi till Strömsholm och hämtade Ester. Vilken sorglig syn hon var när hon kom inhoppande in i rummet på tre ben, och ett ben var gipsat. Benet var gipsat böjd bakåt bara för att nyligen ihopsydda senorna inte skulle töjas för mycket och gå av igen.  Sen skulle de för varje gång de gipsar om rätta ut tassen bit för bit tills den är i rätt vinkel igen. Det skulle ta 8 veckor, sen blir det en massa rehabilitering. Men veterinären gav ett stort hopp att hon skulle bli alldeles frisk igen.

Sen när jag kom hem så åkte jag med Lizzie till Semla på agilityträning. Jösses säger jag bara, vilken bana vi fick idag. Det var 4 tunnlar som lades i mitten som ett kors, sen ett hopphinder mellan varje tunnel. Det var svårt för man såg ju inte i vilken ordning man skulle ta hopphindrena eftersom dom skulle tas från bortre sidan efter att hunden kommit ut från tunneln. Men jag kom ju på en lösning på det. Fast Lizzie ville bara busa, hon satt mest i hälen på mig eller hängde i byxbenet.

Annars så ringde telefonen imorse, nu till slut så ringde dom om jobb. Det har varit tyst länge. Så nu skall jag jobba på fredag och hela nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards