Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Marru - 11 oktober 2009 21:08

Ja, då har vi en regning höstsöndag här. Såhär ser en blöt Lizzie ut. Ja, det är ju bara huvudet, fast bilden visar ju inte hur arg hon egentligen ser ut. Hon ser verkligen sur ut över att hon är blöt.

 

  

 

Jag trodde att jag skulle få tvätta min tvätt idag, men se du så blev det inte. Vi hade glömt att flytta på våran kolv på bokningstavlan. Men vilken tur att jag tog en titt på tavlan innan jag började stoppa in en massa kläder i maskin. Det hade nog inte varit populärt idag om jag tagit nån annans tvätt-tid eftersom vi varit utan tvättstuga i 9 dagar pga renovering. Så jag flyttade kolven till tisdag förmiddag, får väl tvätta undan det nödvändigaste och hoppas på att jag får tid nästa helg.

 

Har tränat lite linförighet med kontakt idag. Nåt som var intressant på kursen igår det var ju prat om kroppsspråket och det är ju väldigt viktigt med hund, det har jag ju alltid vetat. Man kan påverka hur hunden gör beroende på med vilken fot man börjar gå med. Om jag vill att hunden skall följa med mig som tex i linförighet så skall jag alltid börja gå med samma fot. Men om jag vill att hunden skall stanna kvar när jag går så skall jag börja med den andra foten. Det blir som ett tecken till hunden. Så nu får man börja hålla reda på fötterna också. Hunden lär ju sig fast man inte säger nåt. Så nu tänker jag börja med vänster fot när jag vill att hon skall följa med mig, och höger när jag vill att hon skall stanna kvar. Det spelade tydligen ingen roll vilken fot man tog, bara att man tar samma varje gång.

 

Har även gjort lite grafik idag. Det blev en tutorial från PSP Fun Group som jag är med i. Det finns en som gör otroligt fina tutorials med många olika effekter som man skall använda. Det är fascinerande att se när man trycker på en knapp så händer nåt helt oväntat.

 

  

 

Imorgon är det arbetsdag igen, men jag kör i Söderbärke hela veckan.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards