Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Marru - 8 oktober 2009 21:19

Jag gjorde ju ett vattenfall igår, jag blev inte själv riktigt nöjd med den, men tydligen så tyckte dom andra i Målarboden att den var bra. Så här ser mitt vattenfall ut.


  

Av Marru - 8 oktober 2009 20:32

Bla så har vi fixat Telias det här digitala paketet. Idag så betalar vi ju till Canal Digital för våra kanaler 299 kr inklusive Finlands TV, plus kortavgiften som vi betalar 4 ggr per år. Sen har vi bredbandet på 300 kr, och abonnemanget på telefonen. Med det nya paketet så kommer allt att kosta ca 370 kr i månaden. Telia tar bara 29 kr för FTV, medan Canal Digital tar 75 kr för den Förvånad . Bredbandet kommer att bli mycket snabbare för dom installerade nåt fibernät i dom här husen. Men vi tog ju inte det paketet när det blev installerat för vi räknade att det skulle bli så dyrt, vet inte hur vi har räknat. Dom satt ju in de i dom här husen redan förra sommaren.

Sen har vi varit och tränat agility med hundarna idag. Jag blev ju så sugen att prova banan från igår med Micki och Farina, och det gick inte alls bra. De förstod inte att de när de kom ut från tunneln skulle gå ut i en båge och ta hopphindret, nej utan det sprang och började studsa upp och ner vid mina fötter, fast jag visade en stor vid båge med handen. Sen provade jag med Lizzie, fast hon var lika stimmig som igår. Hon går ju bättre än Micki och Farina, men vet inte varför hon skall nagga mig i hälen. Sen provade vi balansen och gungan, det stod ett hopphinder i mellan. Hon hade fart på både balansen och gungan. Fast jag gjorde ett bakombyte vid hopphindret så då gjorde hon en såndär BC snurr. Man ser ofta border collies på agilitytävlingar när inte föraren hinner med så snurrar dom runt ett varv på plats innan dom går på nästa hinder.

Nu sitter jag här och tittar på Antikrundan, jag ville ju titta på Singing bee på trean, men maken ville se Antikrundan, så jag får väl spela in det jag vill se. Det blir tidigt i säng ikväll, fast jag vet inte hur jag skall kunna somna. Har ju varit nattuggla i flera veckor nu, men imorgon skall det jobbas. Skall bli intressant och se, skall till Fredriksberg på eftermiddagen. Har ju inte varit där sen linjekännedomen i februari. Jag hittar ju dit, men de åkte nån konstig väg genom Säfsens fritidsby så vi får väl se hur det går. Sen skall jag under uppehållet träffa Susanne som är med i Målarboden och bor i Göteborg. Hon är på väg till Bjursås för att hälsa på sin dotter som bor där.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards