Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Veckan snart slut!

Av Marru - 29 oktober 2009 20:18

Jaha, då har man snart slavat klart den här veckan. Då har man slavat alla dagar utom på tisdag. Skulle egentligen vara i Ludvika imorgon, men det är nån här i Söderbärke som är borta så jag blir på hemmaplan (nästan). Fick Borlängeköringen som startar här från Söderbärke. Man åker till Borlänge på morgonen, sen kör man några turer till Spraxkya och en Norbo, sen på eftermiddagen så åker man hem. Jag som trodde först att jag skulle få vara i Söderbärke och ha uppehåll så jag kunde gå morgonpromenad. Jaja, man kan inte få allt man vill. Nästa vecka så är det 4 dagar i Ludvika igen.

 

Det börjar bli lite halkigt och köra här och där. I förrgår så hade en trailer kört av vägen lite utanför Ludvika, den hade hamnat i en trädgård, alldeles vid husknuten. Men tur nog så hade den stannat och inte träffat huset, och att huset alla fall var tom.

 

Det var förresten prat om lite turer som kommunerna och landstingen vill dra in. Bla linje 40 till Jägarnäs skall dras in. Nåt som kommer att påverka körningarna i Ludvika väldigt mycket, är linje 244, direktbussen mellan Borlänge och Ludvika. Det vill inte landstinget betala för, utan dom vill dra in alla dom linjerna, att folk skall istället åka med tåg. Kvar skulle bara bli linje 44, som går över Idkeberget till Ludvika. Sen vill dom minska ner turerna mellan Ludvika och Smedjebacken ganska mycket. Så det blir kanske personalminskningar i Ludvika framöver.

 

Idag när jag körde genom stan i Ludvika så såg jag en ung tjej som gick med sin kompis. Hon hade en tjock dunjacka på sig, sen dom här tightsen, dom här var riktigt blanka. Det såg inte varmt ut, men när jag tittade på hennes fötter Förvånad. Hon hade för det första högklackade styltor som hon absolut inte kunde gå i, hon gick som om hon hade kanonont i fötterna. Men det jag reagerade på att dom var ganska så öppna och barfota var hon, i den här kylan. Liknande skor finns här på Missys sida, det är dom längst ner till höger. Är väl kanske inget som är tänkt att ha på sig i vinterkylan. Riktigt fryser när jag tänker på det.

 

Nej, nu är det snart dags för sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards