Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Semlan!

Av Marru - 29 oktober 2009 21:15

Såg på ett annonsblad som kommit i veckan att de börjat redan sälja semlor. Här har man förut klagat över att semlorna kommit direkt efter jul, att det är alldeles för tidigt. Ja, vad skall man säga nu då när dom kommer ut långt före jul Förvånad . Vad tycker ni om det? Det verkar som om köpmännen vill att vi skall fira allting året om. Julgrejerna såg jag dom första för en månad sen, tror det var på Dollar store. Nu börjar dom med semlor, redan.

 

Saknar tiden då man var liten och man gick genom byn till skolan. Alla skyltfönster var täckta med brunt papper före skyltsöndagen. Vad som var bakom papprena såg man inte förräns på skyltsöndagen. Nu ser man julskyltningen redan i oktober, sen när det är jul så har man tröttnat på allt vad jul heter.

 
 
Malin

Malin

29 oktober 2009 23:15

Semlor :-o Nu :-o

Galna dalmasar ;-) Jag har inte sett någon här i huvudstaden ännu iaf. Hoppas jag slipper detta år.

http://purpelangel.blogspot.com

 
Anna

Anna

29 oktober 2009 23:17

Håller me dej om att allt kommer för tidigt nu. Jag är mycket för att var grej på rätt tid.

http://www.freewebs.com/solhem

 
Miss Diana

Miss Diana

30 oktober 2009 08:31

Vilka fina hundar du har på headern, jag älskar verkligen hundar. Synd bara att jag inte kan ha en själv, har inte tid..

http://missdq.blogg.se

 
Jossan

Jossan

30 oktober 2009 09:15

Jag älskar semlor så jag klagar inte :)

http://www.josefina.blogg.se

 
Cina

Cina

30 oktober 2009 14:28

Håller med dig om detta!
Semlor äter jag inte så det bryr jag mig inte om men det skall säljas när de ska säljas o inte nu!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Airi

30 oktober 2009 15:13

Willys sålde memma för 2 veckor sen*S*

 
Malin

Malin

30 oktober 2009 19:42

Okej då. Men dom är mer galna då :-)

Vad jobbigt att komma till ett annat land och inte förstå språket. Jag tyckte det var jobbigt att flytta från Luleå till stockholm som 7 åring. Jag tyckte dom pratade konstigt ;-)

Ang kompisens mamma så var det en lättare hjärtattack. Hon åker in och ut på sjukhus nu mest hela tiden känns det som. Lättare stroke fick hon en gång nu i höstas, Nu är hon sjukskriven ett tag. Det är läskigt nu när ens föräldrar börjar få dessa åldersrelaterade sjukdommar. Hon är ju bara 51.

http://purpelangel.blogspot.com

 
Berit

Berit

31 oktober 2009 19:02

Gokväll Marketta!
Tittar in för att önska Skön Allhelgonahelg!
Du verkar ha mycket omkring dig och det gäller att kunna koppla av över helgen, men har man vovar så blir det ju inte så mycket avkoppling:-).
Jag tycker som du när det gäller Erika och Idol. Följer väl inte programmet sådär väldigt, men lite koll har jag:-).

Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
JAWI

JAWI

31 oktober 2009 19:18

HAPPY HALLOWEEN! :D

hoppas du får en trevlig kväll

kram jawi

http://jawifashion.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

1 november 2009 04:48

Ja, jag kan inget mer än att hålla med dig, att allt börjar tidigare för varje år, så när det då är jul, så har man tröttnat på vad jul heter, så känner jag oxå.
Längtar INTE alls till jul längre tyvärr, måste jag säga.
Var mycket roligare förr.
Det håller jag oxå med om, att det verkar som om köpmännen vill att man ska fira allt året om, kanske det, så har man det gjort liksom :)
Nä, visst var det roligare förr.
Har du sett förresten att min Daiva tavla nu är animerad :)
Kanske du läste på målarboden att jag fick en hel del tips,
hade glömt vart i animation man minskade, men nu vet jag det till nästa gång.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

1 november 2009 19:38

Ja det är inte klokt detta med semlorna! I Fredriksberg gör dom fortfarande som man ska, dom täcker över skyltfönstren innan skyltsöndagen för att sen täcka av fönstren när hela byn är ute och går på söndagen. Det är så mysigt! Semlor förresten, på finlandssvenska är semlor småfrallor, jag hade vissa bekymmer med det när jag flyttade hit, kunde stå i bageriet och begära semlor och dom bara tittade på mig med ögon stora som tefat!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards