Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Marru - 29 oktober 2012 22:41

Imorse när jag gick upp så gluttade jag ut lite och tänkte, jippiii inge snö idag heller. Men så hände det nåt under tiden jag åt frukost och var på toa, för när jag öppnade ytterdörren så var det alldeles vitt ute   . Jag VILL inte ha det. Hoppas det försvinner under helgen. Men idag skulle jag till Smebacken och skjutsa mamma till vc för provtagning igen. Jag har ju sommardäck på, men jag tog mig uppför garageuppfarten alla fall. Sen åkte vi till vårdcentralen, och det snöade hela tiden. Men det är inga större problem när man kör med huvudet, och inte med foten. När vi satt där i väntrummet och väntade på att bli inropade så kommer det in en dam som jag tyckte såg lite konstig ut. Upptäckte senare när hon gick förbi mig vad det var som såg konstigt ut. Hennes ena ögonbryn satt högre upp än den andra. Alltså, den som hon ritat med en ögonbrynspenna. Den ena satt ca 1 cm ovanför det riktiga ögonbrynet, medans den över andra ögat satt rätt. Förstår inte hur folk kan tycka att det ser snyggt ut med ett ritat streck på ansiktet som skall föreställa ögonbryn. Ok, det förstår jag att en del kanske förstärker färgen på sina riktiga ögonbryn. Men det att man ritar ett streck som skall föreställa ögonbryn     .

 

Sen åkte vi till affären, och kan säga att kundvagnen vart riktigt tung innan vi ens kommit in i affären   . All snö packades ju på hjulen så dom snurrade inte alls till slut. Sen efter det så åkte vi hem. Men den här gången så kom jag inte upp på garageuppfarten, utan precis till backen skulle sluta. Så jag tänkte rulla ner sakta, men det var ju bara och glömma. Bilen kanade bara ner rätt ut på vägen. Det är ju tur att den gatan inte är så trafikerad. Undrar hur det har gått med min kompis som bor lite högre upp på den gatan. Kommer ihåg då på 80-talet när hon kom åkande och skulle upp så tog farten slut lite ovanför oss, och så fick hon backa ner. Ibland stod vi vid fönstret i vardagsrummet och tittade. Såg att nu jäklar tar hon fart så att hon kommer upp, men oj där är Svenssons på väg ner med sin bil. Jaha, då blir det stopp i backen. Efter att hon försökt ta sig upp för backen några gånger, så ger hon till slut upp. Slänger igen dörren på bilen, sparkar till den lite och börjar gå uppför backen hem   . Sen ringer hon till våran granne att han får köra upp bilen åt henne. Vissa vintrar sa pappa att han skulle ställa ut en parkeringsmätare utanför vårat hus för grannarnas bilar stod där när de inte kom hem till sig.

 

Men så till idag då. Jag lämnade kvar bilen vid brevlådan och sa åt mamma att vi får gå upp för backen. Jag sa åt henne att hon skulle hålla sig till kanten och inte gå på hjulspåren. Nä, jag skall inte gå på hjulspåren sa hon. Men du är ju där och trampar nu sa jag. Nä, jag skall gå över till mitten säger hon och trampar på hjulspåret, och ramlar omkull   . Jag vart ju rädd att nu har hon säkert brutit nåt och började banna på henne, "jag sa ju att du inte skulle gå på spåret" . Men hon påstod bara att hon gjorde inte det. Men det gjorde hon visst. Jag försökte lyfta upp henne men det gick inte. Men hon sa att hon inte hade ont nånstans att hon inte brutit nåt. Sen säger hon att jag kryper uppför backen. Så jag var in och hämtade ett par handskar åt henne, för såklart hade hon inga. Men inte gick det heller, för inte klarade hon av och ta sig upp på knäna för att kunna krypa. Så istället försökte hon hasa upp sig sidledes. Till slut sa jag att jag kolla vilka av grannarna som är ute och skottar snö. Då såg jag att karln som ibland brukar hjälpa mamma med bla pannan var ute. Så jag ropade på han, att han skulle  komma och hjälpa mig och lyfta upp mamma. Vi fick upp henne till slut. Hon kunde stå utan problem, så vi hjälpte henne uppför backen, och allt verkade ok.

 

Jag hoppas verkligen att hon inte går nerför backen förrän dom från kommunen har varit och skottat snön. Jag gör det inte för att hon har beställt det från kommunen, och vill inte att dom skall få tillfälle och ta betalt för nåt dom inte har gjort. Men förra året var dom inte sådär överdrivet aktiva med det här skottandet. Jag brukar bara skotta upp min parkeringsplats åt mig, för det gör dom inte. Pappa gjorde en parkeringsplats åt min bil vid sidan av garaget. Jag brukar ställa bilen där numare när jag har hundarna med mig. Det blir annars så högt från bagageluckan för dom ner på backen. Tror inte ens Lizzie och Clara skulle klara av och hoppa in i den backen. Micki och Farina gör det absolut inte, och jag vill inte heller utsätta dom för det heller. Om mamma lyssnade på mig, så skulle hon inte gå till brevlådan alls. Så mycket post får hon inte. Jag är dit på måndagar, hemtjänsten är där på tisdag, sen brukar jag vara dit på torsdag, och hemtjänsten på fredag. Det är ju bara onsdag och morgontidningen på lördag som skulle få ligga kvar i lådan ett tag.

 

Nu är det bara och vänta att den där förbaskade snön försvinner, och hoppas att det inte kommer mer förrän dagen före jul eller nåt sånt   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards