Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Marru - 18 oktober 2012 23:18

Ja, idag skulle mamma till reumatologen i Falun. Men i förra veckan så fick jag tid till mammografi i Borlänge nån timme före hennes tid. Och där började väl cirkusen. För att ta det hela i ordning, så sa jag åt henne en dag förra veckan att vi måste åka iväg tidigare då eftersom min tid var 10.40 och hennes tid i Falun var 13.30 Ok, sa mamma. Ok, tänkte jag då.

 

Så imorse när jag åkte så ringde jag till henne och frågade om hon hade allt i ordning, papper hon skall ha med sig och plånbok mm. Då frågar hon mig vad hon skall ha få papper med sig. Jo, remissen, medicinlistan och frågeforumläret som de brukar skicka ut före varje besök. Då frågar hon mig om det är den 18:e idag   . Ja sa jag, vart har du tänkt åka. Till affären säger hon. Så när jag kommer till henne så var hon inte ens ordentligt påklädd. Kan ju lugnt säga att jag var en aning stressad. Vi kom iväg från henne kl 10.11 och det är ca 5 mil till Borlänge. Så man kan väl inte påstå att vi hade gott om tid. Vi vart några minuter sena. När jag skulle gå in så kom mamma på att hon kunde gå på toa där. Då slängde jag bilnycklarna till henne och sa lås, jag springer in. Precis när jag kommer in så får jag gå in. När jag är klar så sitter mamma i väntrummet, så jag frågar henne om hon varit in på toa. Nej säger hon. Sen sa hon att det var nån som ville ta in henne också. Men när jag ringde till dom om de kunde ta henne så hade dom inte tid. Under tiden hon var på toa  så kommer det ut en jätterar sköterska och vill ha in mig, men jag sa att jag har redan varit inne och väntade på mamma som var på toa. Då frågar hon om mamma också vill bli undersökt nu när hon ändå är där med mig. Så in med mamma också. Så det blev två flugor i en smäll. De måste ha fått många avbokningar, för så fort det kom nån så fick dom gå in.  Det var tomt i väntrummet hela tiden.

 

Vi hade ju lite tid över innan vi skulle till Falun så vi åkte till Dollar store. Men bredvid där fanns det en affär som jag inte sett förut. Lager70 heter den, så jag sa åt  mamma att vi går och kollar vad det är för nåt nu när vi har tid. Det visade sig vara en klädaffär, som dessutom hade röda lappar på massor av kläder   . Så jag köpte mig en topp där. Sen till järnvägsstation och jag köpte min favoritsallad. Det är länge sen jag åt den sist. Det har ju på sista tiden blivit det man fått plocka ihop på Ica Maxi, men det är inte alls lika gott som en brie och salamisallad på & ett kök . Stannade och åt den på en parkering mellan Borlänge och Falun   . Vi var lite tidiga hos reumatologen. Tur dom hade tv i väntrummet som man kunde fördriva tiden med. Läkaren var dessutom lite sen.

 

Men när vi var klara där, så skulle jag göra nåt betydligt roligare. Vi skulle till Borlänge, och hälsa på hos våran spelledare. Jag har ju varit med i en, eller kanske är fortfarande i en spelmansgrupp. Nu är det ju några damer, bla hans fru som har börjat spela durspel. Han frågade mig om jag ville följa med dom på en spelning. Det är så länge sen sist jag varit ute och spelade, så det var självklart att jag ville med. Så idag var jag till dom och gick igenom låtarna jag inte spelat förut. En del är sådana jag kan sen förut, men några var nya. Tycker det är lite besvärligt och lära sig nya låtar på durspel när man inte vet hur dom går. Jag har ju inte riktigt pejl på alla knapparna, vad dom heter   . Det är så mycket och hålla reda på när man skall dra eller skjuta. Tänkte igår ta det stora spelet där man inte behöver tänka på sånt och kolla melodin, men jag hann inte med det. Men nu har jag spelat igenom alla. Det skall verkligen bli roligt att komma iväg och spela igen.  Bla kommer vinnaren från årets Gyllene Dragspelet i Finland komma dit och spela också, och hennes lärare. Det är en stor tävling som går varje sommar. Sen finns det ett Silvrigt Dragspel, som är för barn. Efter att vi spelat en stund och fikat så åkte vi till Ica Maxi och handlade, sen åkte vi hem.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards