Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Marru - 28 oktober 2012 22:27

Idag hade vi rallylydnadstävling på klubben. Jag ville tävla själv den här gången för det är troligen enda gången jag kan tävla  på hemmaklubben. Jag åkte hemmifrån ganska tidigt, jag var på plats innan dom tävlande kom. Nu räknade jag visst inte med mig där   . Jag gick en promenade med systrarna först. Sen gick vi in i hallen och jag gjorde i ordning lite där. Bar ut skylthållarna på plan, flyttade på bord mm. Sen gick jag ut en vända till med systrarna. När jag går där så ringer min mobil, och den sa att det var mamma som ringde. Jag vart lite fundersam då eftersom hon inte brukar ringa så tidigt på dan. Så jag svarade, och jag hör inget. Så jag ropade hallå, och jag hör nåt som knäpper och mamma sa hallå. Jag svarade, men hon hörde mig inte utan det vart tyst ett tag, och sen nån som sa hallå. Så jag vart lite orolig, har hon ramlat igen och på nåt vis hasat sig fram till telefonen. Nej, hon höll på med nån klocka och försökte ändra tiden. Så jag vet inte varför hon ringde till mig. Tror knappast hon höll på med nån klocka på mobilen för den klarar hon inte av. Om inte den har ändrat tiden automatiskt, så får jag göra det åt henne. Tror dessutom inte hon bryr sig om klockan på mobilen, den är för det mesta avstängd. Ja, men då var allt bra där alla fall. Då kunde jag koncentrera mig på tävlingen.

 

Tävlingen började med fortsättningsklass, så Clara fick komma ut först. När jag tog ut henne ur bilen och tränade lite med henne på parkeringen så var hon mer högt än lågt. Hon hoppade och hade sig. Tänkte för mig själv att nu blir det pannkaka av allt igen. Men hon lugnade ner sig lite. Det blev våran tur och starta. Första momentet var 1 steg bakåt-sitt-2 steg bakåt-sitt-3 steg bakåt-sitt. Trots att jag tränade frontmoment med henne innan och jag fick till det. Så när vi om in och jag visade fram henne, så gjorde hon sin vanliga Clara snurr framför mig. Sen vart det nåt annat också. Så jag sa till domaren att vi gör om och gör rätt, fast det lönar sig egentligen inte att göra omtag. Men nu tänkte jag att det får vi ta. Kände att vi måste komma på rätt köl igen. Så vi började om, och den här gången gick det rätt. Hon fixade tom sitt-ett sidosteg vänster-sitt. Det var egentligen den största svårigheten för oss på den banan. Det kom ett till frontmoment, och hon gjorde sin speciella snurr igen när jag skulle ha henne framför mig. Men jag tänkte för mig själv, ok det får vara. Så vi gjorde klart det momentet, och gick vidare. Jag hade inte stora förhoppningar på den rundan. Men trots det så fixade vi 80 poäng. Så nu har Clara fått sitt andra resultat i fortsättningsklassen. Vi får satsa på att ta det tredje nån gång nästa år.

 

Efter en lunchpaus så var det dags för avancerad klass. Vet inte om Lizzie fick vänta för länge i bilen på sin tur, för hon var extra snacksalig idag. Det gick inte få tyst på henne hur jag än försökte. Annars gick det bra i det stora hela, förutom att hon har lite för bråttom ibland. Sen alldeles på slutet var det läggande under gång, gå runt. Jag glömde säga åt henna att hon skulle ligga kvar när jag gick runt, så då reste hon sig precis innan jag gått runt hela varvet. Honnören skulle hon sitta på min högra sida. Det gick ganska skapligt fast det inte är den sida som hon är van vid att sitta på. Hon var på väg och lyfta rumpan ett par gånger, men jag fick stopp på henne innan hon gjorde det, så vi fick bara lite oro och rör på det. Lizzie slutade på 86 poäng och en delad 3:e plats.

 

Claras placering har jag inte koll på. Jag har försökt lägga in resultaten på SBK-tävling, men det enda som kommer fram är en katt med en gul skruvmejsel   . De verkar ha lite problem med sidan. Så om det inte kommer igång snart så får det vänta tills imorgon när jag varit till mamma.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards