Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Marru - 1 oktober 2012 22:23

våren. Man får väl göra ett lite försök och se lite optimistiskt på tillvaron. Bara 6 månader så har vi vår igen. Eftersom vi har hoppat över både vår och sommar i år, tycker jag vi kan hoppa över vintern också   . Idag gjorde jag nåt som jag inte gjort på flera år. Jag gjorde 2 st mormorskakor. Vet inte om de heter så egentligen, men henne jag fick receptet av får många år sen kallade dom för det. Det är en mjuk kaka. Man skall ha både bikarbonat, och bakpulver i smeten. Sen när man häller det i formen skall man varva smeten med socker och kanel. Sist när jag gjorde den så vart det inte riktigt bra, det vart inte helt bra nu heller. Det måste bero på ugnen. Gången före det gjorde jag till vårat bröllop. Tror jag gjorde 8 st kakor, eller om det var 10. Men många vart det alla fall och alla lyckades då. Kommer ihåg på natten efter bröllopsfesten så var min farbror och tiggde till sig en, som han åt under natten. För den fanns då inte kvar morgonen efter   . Kan ju säga att min farbror är lika rund som han är lång, nästan.

 

Jag har på sista tiden haft problem med min dator att den blivit så överhettad. Har ju en fd klasskompis som har en datafirma. Var i kontakt med han, och han sa att den är smutsig. Att det är en massa hundhår i den. Jag skulle till han i förra veckan, men såklart så glömde jag ta med mig datorn när jag var till Smebacken. Idag kom jag ihåg den, men då var inte han på plats. Så när jag kom hem så tänkte jag att jag öppnar och kollar hur det ser ut. Hundhår såg jag inte ett spår av, men desto mer damm. Jag tog bort det jag kom åt. Men fläkten var alldeles dammig, och jag kom inte på riktigt hur man skulle göra ren den. Sen kom maken hem och jag sa att jag hade öppnat datorn och sett att fläkten var alldeles dammig. Då sa han att jag skulle öppna den igen för att han skulle se hur det ser ut. Han tog en tandpetare, och pillade loss dammet som satt på fläkten. Sen tog vi hårtorken och blåste bort den. Nu har den inte alls blivit lika varm som förut. Sen har jag en kylplatta till den också som den står på.  Den vart ju så varm förut att den stängde ner sig själv hela tiden. Nu har den inte stängt ner sig en enda gång än. Vi får väl se om vi fixade problemet själva   .

 

Ikväll så var jag till klubben. Vi hade nästsista rallylydnadskursen. Nästa vecka har vi sista kursen, och då skall vi bygga en bana. Vi var lite snälla idag. Vi tog en bana som vi hade en banskiss på, och kopierade den. Sen delade vi ut den och sa att den här banan kommer vi att göra nästa vecka. Så nu är det bara hem och träna   .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards