Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Marru - 4 oktober 2012 23:45

Idag har vi varit till Semla och tränat rallylydnad på kvällen. Det regnade ett tag, men det avtog senare. Så det blev en ganska hyfsad kväll alla fall. Gjorde ju evighetsbanan med sidbyten igen. Lizzie gjorde det vi tränade på ganska bra ikväll, och tyst var hon också. Sen provade vi också på backa. Det har vi inte gjort sen tävlingen i Dala-Floda. Men jag kan inte göra det för mycket med henne, för då tror hon att det skall bara backas hela tiden. Men hon backar kanonfint på vänster sida, och det gick ganska hyfsat på höger sida också idag.

 

Clara får jag visst börja om från början med. Eftersom hon inte förstår vad fot är, så har vi lite problem med vänstersvängar. Det är en ju en hel del sådana varianter i rallylydnaden.

 

Idag så provade jag på ett nytt recept. Jag hade ju tänkt göra en rätt jag hittade i Året runt för nån vecka sen med rödspätta, så jag köpte hem rödspätta. Men sen i förrgår när jag tittade på receptet igen så kom jag fram till att det där tycker nog inte maken om. Så jag satt mig och googlade på recept med rödspätta. Då kom jag in på en sida med fiskrecept. Där tittade jag på dom recepten som det stod barnvänligt på   . Tänkte att det passar ju maken utmärkt. Den var inte så tokig. Rödspätta i en ugnsform. På det ett täckte med grädde, mjölk, riven ost, ägg och kaviar och in i ugnen. Det fick faktiskt godkänt här hemma. Så där fick vi ytterligare en maträtt som är lätt och göra, och som fick godkänt här hemma.

Kanske skulle börja med matsedel igen. Vad enkelt det var och laga mat när man hade en sån att följa. Men maken tyckte inte det. För han kunde ju inte vara säker på att han ville äta just det som stod på matsedeln just den dagen. Men när jag frågar han vad vi skall äta idag, då svara han bara att han inte vet. Hmmmmm.....hur kan han då veta att han inte vill äta just det som står på matsedeln när han inte vet ens vad han vill äta   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards