Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Utan fiber idag!

Av Marru - 24 oktober 2012 22:34

Imorse vaknade jag ganska tidigt, och tänkte att jag sätter mig vid datorn en stund. Skulle bla stänga ner anmälan till våran rallylydnadstävling nu på söndag, och lotta startlistan. Men det gick inte att komma ut på nätet   . Jag tittade till modemet, och där var det flera lampor som inte lyste. Jag provade och stänga av den, men det hjälpte inte. Så jag ringde till Telia, och fick reda på att det var problem på hela området, och att de hade tekniker ute och jobbade på det. Hon jag pratade med var väldigt ivrig på att sälja tjänster   . Bla ville hon skicka information om nåt play för att kunna titta på tv via datorn. Men jag tycker inte om att titta på tv via datorn, utan jag vill titta på en riktig tv. Hur skall jag kunna göra nåt annat med datorn om jag skall sitta och titta på tv också. Tex leka med paint shop. Det går ju inte. Jag kan sträcka mig till att titta på nåt program jag missat och vill se, och den inte kommer i repris. Då kan jag gå in och titta på kanalernas webbsida. Sen ville hon sälja ett mobilt bredband till mig, men det hade jag ju redan. Man fick ju erbjudande om gratis moden när man hade bredbandsabonnemang. Man betalar baranär man använder det. Så det tog jag ju ifall man åker bort och vill ha datorn med sig tex. Eller som idag då när det andra strular. Så hon skulle ladda mitt mobila bredband med 2 veckors gratis surf. Jag hoppas verkligen att det inte tar två veckor för dom och åtgärda felet. Ja, det fungerar inte än. Fast jag ser att det är en till lampa som har börjat blinka på modemet som inte gjorde det imorse. Men internetlampan lyser röd.

 

Tv:n gick också bra eftersom vi ändå har dom vanligaste kanalerna via Bärkehus. Det var bara ett program på FTV som jag fick ringa till mamma om att hon skulle spela in. Sen fungerar inte brebandstelefonin heller nu.

 

Jag har idag städat ute på framsidan och baksidan. Krattat bort allt löv som låg på båda sidor. Men vilken skillnad det blir när man får bort allt det där skräpet. Det blir genast mycket trevligare och mysigare ute. 

 

Jag är ju med i några paneler där de frågar en masssa om olika varor tex, och man skall säga vad man tycker. När man svarar på dessa så samlar man på sig poäng. Nu hade jag på 2 stycken fått ihop så mycket poäng att jag fick presentkort för 300 kr. Så jag tog presentkort på Ginza och beställde 3 skivor. Behövde bara lägga till 6 kr själv   . Det går ju inte fort och samla på sig poängen, men det är ju alla fall bättre än ingenting. Fick sms från dom att de har postat skivorna, så dom kanske är här imorgon eller i övermorgon. Jeansen som jag beställde i förra veckan från Bon Prix har jag däremot inte hört ett pip om. Jag har tom betalat dom, och jag beställde dom i fredags. Har fått ett meddelande om att de var leveransklara, och inte ett ljud mer. 

 
 
Gunilla

Gunilla

25 oktober 2012 18:42

Hej!
Jag har oxå börjat rensa i rabatterna. Iaf på framsidan. Såg så skräpigt ut, så nu ser det hyfsat ut iaf. Ska kratta lite på baksidan oxå ngn dag och göra rent i katternas rastbur på baksidan, så dom har fint där. Vill ju inte att katterna ska springa vind för våg, så därför har jag en rastgård åt dom.
Hoppas du får dina jeans snart.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards