Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Marru - 1 december 2012 22:52

Jag fortsatte med samma fart idag som igår. Jag gick ut med alla 4 på morgonpromenaden till Hagudden. När jag var på väg dit så stod det en farbror och skottade snö vid sin infart. Han tittade med stora ögon och frågade mig " är dom dina allihopa" . Jo, svarade jag, det är dom. Han tyckte alla fall att dom var fina och att det var strongt gjort av mig och gå ut med 4 så stora hundar samtidigt. Han skulle bara veta hur många en del har   . Fast visst, det måste ju se ganska häftigt ut när man kommer gående med 4 collie. Man ser när bilarna åker förbi att det är en del som tittar länge. När vi kom till Hagudden fick dom springa lösa och busa. Fast så mycket bus vart det inte. Det är mest Lizzie och Clara som springer och jagar varndra. Farina försöker komma in där på ett hörn också. Micki står vid sidan om och skäller. Tänkte gå ner till stranden, men kom på att det är nog inte så smart. Micki hade säkert gått i vattnet för att dricka. Kanske inte så lyckat nu när det är snö och kallt.

 

Sen började jag baka pepparkakorna. Vilket liv det vart. Ja, allt gick ju bra tills jag tog första plåten ur ugnen. Då började brandvarnaren tjuta   . Nej, dom vart inte brända, inte rykte det heller. För varje gång jag tog ut en plåt så började den tjuta. Så till slut så tog jag hushållstegen och tog bort den. La den i vardagsrummet så jag fick fortsätta baket ifred   . Stackars hundarna, dom vart ju alldeles förstörda av oljudet. Efter det så var det dags för en vända till med hundarna. Sen var det dags för havretoscan till tävlingen imorgon. Är ni sugna och prova den, så finns länk till bloggen där receptet finns bland länkarna. Det är den enda länken som ligger under recept. Den är kanongod. Många har blivit glatt överaskade när dom har hört att det inte är nötter i den.

 

Sen efter det så fortsatte jag med det jag inte hann klart med igår. Bytte löpare och dukar i köket, och plockade undan en massa grejer som bara blivit liggande överallt där dom inte skall ligga. Tänk om man kunde ha det så som det är nu jämt. Jag har vardagsrummet kvar nu. Mina dragspelstomtar ligger kvar i lådorna fortfarande. Men om jag orkar efter tävlingen imorgon, så skall dom upp då.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards