Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Marru - 13 december 2012 23:27

Det blev en riktigt kall Lucia idag. Det var över -20 imorse när jag gick upp. Det har inte blivit några längre promenader med hundarna idag. Nu börjar dagarna mer och mer återgå till det normala, och tvättkorgen börjar få plats med lite smutstvätt också   . Idag gjorde jag dom ljusa pepparkakorna, så då kanske man kan sätta upp brandvarnaren i hallen igen. På lördag skall jag nog göra kålrotslådan också. Vet inte om mamma tycker att min kålrotslåda är god, eller om hon vart snål. Men alla fall när vi tittade på lådor i Finland, så säger hon helt plötsligt "skall inte du göra nån låda i år" . Jo, det ska jag väl sa jag. Då vart hon nöjd med det. Vi köpte bara en liten låda hem för att smaka på den. Köpte ett annat fabrikat när vi var där, men den var ingen god. Undrar hur stor sats jag gjort förut. Att jag aldrig skriver upp hur mycket jag har gjort. Kommer alla fall ihåg att jag gjorde kålrotslåda 2 ggr förra året.

 

Ikväll när vi satt och tittade på tv, så började Lizzie stirra på mig. Jag funderade lite över vad hon stirrar på. Så jag frågade maken om hon bajsat när han var ute med dom. För när jag varit ut så har  hon inte gjort det. Nä, sa han. Då är hon säkert bajsnödig. Så jag gick till hallen och öppnade dörren för då brukar hon gå ut när hon är bajsnödig. Hon gick ut en vända och kom in igen. Så jag gick och satt mig igen. Men då kommer hon en gång till och sitter och stirrar på mig. Då klädde jag på mig och så gick vi ut. Hon hade väl inte sådär bråttom som hon brukar ha när hon är bajsnödig. Hon gick väl runt ute på plan, och satt sig till slut. Men hon kissade bara. Då tänkte jag att hon kanske var pinknödig. Så vi gick in. Jag satt mig igen, och hon kommer och börjar stirra på mig en gång till. Då tog maken och gick ut med henne. Den här gången så bajsade hon. Men inte hjälpte inte, för hon fortsatte och stirra på mig. När hon sätter sig och stirrar på en, då stirrar hon verkligen. Så jag var ju tvungen och börja fundera vad som var fel. Dom har ju fått mat, och har varit ute på kvällsrundan, vad är det för fel. Sen började jag tänka igen. Mat, har dom verkligen fått mat på kvällen. Så jag frågade maken om jag hade gett dom mat. Nä, det har du nog inte. Jaha, det var därför hon satt och stirrade på mig. Hon var hungrig och inte alls bajsnödig   . Jaja, men då hade hon alla fall det gjort.

 

Igår så bajsade inte Clara på hela dagen, idag höll det på och bli Lizzie. Dom är lite kinkiga systrarna ibland. Ibland så får man gå runt med dom i timmar för att få dom och kissa en andra gång för dagen. Alltså dom kissar på morgonen. Sen händer inget på hela dagen. Och man får jobba för att få dom och kissa på kvällen. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards