Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Marru - 24 december 2012 23:58

Snart är julafton över. Jag var ute med hundarna på morgonpromenad, sen tog jag med mig alla fyra till Smebacken. När jag kommer fram så står mamma i dörren med gråten i halsen nästan. Hon vet inte vad hon skall göra, ifall hon skall åka till affären eller inte. Så då fick jag börja med förhöret då. Kändes det tungt att andas, behöver vi åka till akuten. Ja, nu finns ju inte akuten i Ludvika kvar, men det finns en jourmottagning. Nej, hon behövde inte till Ludvika, och det var inte på det sättet hon mådde dåligt. Men hon var osäker på om hon skulle behöva gå på toa. Då var jag ju tvungen och fråga henne om hon fått vinterkräksjuka. Då frågade hon mig vart hon skulle fått den i så fall. Hon har ju inte varit ute bland folk. Nä, det förstås. Så nu sitter jag här med spänning och oroar mig för att det kan kanske har varit nån magsjuka. Men hon var ju inte dålig på annat vis. Det skulle väl se ut om jag skulle få vara sjuk mina sista lediga dagar. 

 

Så jag åkte till affären och handlade det lilla hon ville ha. Det var ganska tomt i affären idag. Brödhyllorna stod nästan tomma. Tyvärr så hittade jag ingen potatislimpa åt mig. Jag som ville ha potatislimpa till julen. Hundarna fick vara hos mamma under tiden jag var till affären. Sen åkte jag till kyrkogården och tände ljus. Jag hade ett stort ljus från oss, och ett från faster som hon skickade med oss  när vi var där. Satt hos mamma och fikade en stund och tittade på tv. Ställde hennes julklapp på plats vid fönsterbrädan. Hon såg i ett reklamblad en liten björn med ledlampor. Den var bara 18 cm hög, och gick på batterier. Då sa hon att hon ville ha en sån, men vi hade inga ärenden till Borlänge. Så jag bad maken att försöka få tag i en när han var där. Men tyvärr så hade dom tagit slut, och de fick inga fler. Så jag sa det åt mamma. Då sa hon att hon sett att ÖB har nåt liknande. Det talar väl om hur gärna hon ville ha en sån   . Så maken åkte dit nästa gång han åkte förbi Borlänge. Dom hade bara en kvar, och det var ett exemplar som stod framme. Men maken fick köpa den alla fall, och det var många som muttrade när dom såg att han fick den. Men den här är lite större och går på ström. Så jag ställde den på fönsterbrädan hos henne, och satt den på timer så hon behöver inte fundera över det.

 

Efter det åkte jag hem, och vi fixade med maten. Sen åt vi. Maken glufsade i sig allt på en gång, så han vart mätt nästan direkt. Men jag gjorde som vanligt. Tog det lugnt och njöt av maten. Hundarna fick också sina jultallrikar. Så dom har inte fått sina julklappar idag. Vill inte riskera att de blir dåliga i magen, så dom får dom imorgon istället. Vi har inte köpt några julklappar åt varandra. Se satt vi en stund framför tv:n. Efter det sa jag åt maken att vi kunde väl gå en lite längre kvällspromenad med hundarna. Han var emot det först för han trodde att det skulle vara en massa folk på byn som skulle ut och festa. Men vi såg bara en person på hela promenaden, och han var stupfull   .

 

Resten av kvällen har ägnats åt tv, sen har jag stickat en sjal åt mamma, och efter det så har det blivit lek med psp.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards