Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Marru - 19 december 2012 22:17

Då har man kommit till mitt i veckan igen. Imorgon skall jag till Smebacken igen och handla med mamma. Annars har jag inget annat planerat. På fredag skall jag städa. Sen skall jag göra kålrotslåda nån dag. Igen   . Men jag fick göra 2 omgångar förra året. Det var mamma som ville ha det. Men julmaten skall vi inte åka och handla förrän på söndag. Har man ett litet kylskåp så vill man inte ha mycket mat där längre än nödvändigt, och hålla på och flytta på det fram och tillbaka. Men sen när maken väl kommer igång med sitt ätande, då går det undan fort och det blir mer och mer plats i kylskåpet. 

 

Det är mycket diskussioner på nyheterna om hyrorna. På ett bostadsområde har hyrorna höjts med 60 % efter renovering. Skulle det hända här så skulle man bli tvungen och leta efter en mindre lägenhet. Inte har vi råd att betala 10 000 kr i hyra i månaden. Fast det dröjer nog inte många år tills vi är där. Nu har hyran höjts med 2 % till nästa år. Tänk om Bärkehus ville göra nåt annat än bara höja hyrorna. Kanske vore dags och tex göra ren taken. Snart börjar det väl växa träd eller nåt i mossan på taket. Ja, eller fixa parkeringen. När jag var till affären igår, så var jag först och pantade flaskor. Och när jag var på väg in till affären efter det så kom maken åkande och sa åt mig att plats nr 1 bredvid våran bil är hyrd. Vi har ju delvis ställt våran bil på den platsen för motorvärmarsladden räcker inte till annars. Och det är sagt att den platsen skall aldrig hyras ut. Men alla fall när jag kom från affären så stod det en bil där, och den stod på markeringen. Tack och lov så har jag en skarvsladd i bilen så att jag skall koppla på motorvärmaren hos mamma. Men igår kväll när jag kom från träningen så ställde jag våran bil i våran ruta. Då hade dom aldrig haft en chans och få dit sin bil. Men dom kom aldrig idag dom som hyrt platsen. Men ikväll ställde jag bilen likadant som igår. Precis mellan markeringarna. Och får det inte plats med sin bil på sin plats så är det inte vårat problem. Dom får väl ringa till Bärkehus att dom kommer och plogar snön ordentligt och tar bort buskarna vid den platsen. För dom kommer vara i vägen i sommar. Maken pratade med fastighetsskötaren imorse. Så vi får se, om de får ta platsen på andra sidan om oss istället. Fast han sa att vi kunde ta den platsen istället. Då skulle vi få eluttaget på samma sida där den sitter på bilen. Kanske jag inte glömmer sladden heller då. Har ju glölmt sladden ett par gånger. Första gången så var jag till Norberg. Men då hade sladden snott sig runt regskylten, så den var kvar. Men nästa gång glömde jag i fredags när jag skulle till Smebacken, och den vart kvar på den resan. Så maken fick in till Biltema på lördagen och köpa en ny. Tack och lov så var den inte så dyr. 169 kr för en som passar både till Defa och Calix. Det sitter 2 kontakter på den. Synd att han snålade, 20 kr till och han hade fått en som var 5 meter lång istället för 2.5 m.

 

Vi var till Norberg och tränade agility ikväll. Det blev mera grundträning igen. Vi satt upp slalomträningen vi hade förra veckan igen. Sen fanns det en liten bana från agilitykursen, så den fick stå kvar. På den kunde man faktiskt träna på Jaakko. Så det kom till nytta också. Fast med Clara skippade jag den svängen, utan satsade istället på att få henne och springa. Det är nog inte många på Vintercupstävlingarna som har promenerat sig till Vintercupspoäng   . Men det har Clara och jag gjort. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards