Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Marru - 28 december 2012 23:45

Då var det helg igen. Fast jag ser inte fram emot denna helg. Sen är det bara en vecka kvar tills jag skall börja på den där industriutbildningen. Till vilken nytta då? Tror dom verkligen att det är nån som vill anställa en kärring på snart 50 år. Jösses, fyller jag verkligen 50 nästa år. Det känns en aning overkligt, men det är bara och inse fakta, att så är det. Kroppen talar då om sitt tydliga språk. Fötterna värker, och det är nåt som inte är som det skall i ryggen. Känner av det ibland när jag sitter, att det är nåt som flyttar på sig i ryggen. Jaja, det blir väl som det blir. 

 

Hörde på nyheterna idag att det delas ut fler tillstånd att sälja alkohol. Nu skall man kunna gå in på ett cafe, och ta ett glas vin eller champange istället för en kopp kaffe. Hmmmm....till vilken nytta då säger jag igen. Jag tror faktiskt att jag tänker bojkotta varje cafe som börjar sälja alkoholhaltiga drycker. Måste det vara alkohol precis överallt, är det så illa ställt med folk att dom inte klarar sig utan den. Dom påstod att det kunde var gott att ta ett glas vin eller champange till pralinen. Jag skulle nog snarare påstå att det är och förstöra pralinen. 

 

De pratade också om fyrverkerier på nyheterna, nämde att det är olagligt att ens låta en som är under 18 att tända på. Men dom nämde inte nåt om att det finns bestämmelser när man får skjuta raketer. Det var tom en karl med som glatt meddelade att han köpt raketer för 2600 kr, och dom sköt han upp på 10 minuter   . 10 minuters nöje för han och hans unge är kanske flera timmars plåga för djuren. Nu är det säkert nån hundhatare som tänker att det är rätt åt dom. Men det finns ju fler djur här i världen än hundar, tex skogens alla vilda djur. Det finns faktiskt också människor som också är rädda för dessa, gamlingar tex. Men även yngre, det är inte alla barn som gillar fyrverkerier. Vi hade tex en bekant här vars dotter blev alldeles hysterisk vid tolvslaget. Tycker det är ganska egoistiskt att förstöra så många varelsers liv för några minuters nöje.  Dom sa även om dom här lyktorna, att man behövde tillstånd från Trafiksäkerhetsverket för att släppa upp dom i luften om de överstiger 400 m. Och det fanns det en stor risk för att dom gjorde.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards